معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی

دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی


تاریخ ایجاد 12/05/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 208 kb  تعدادمشاهده  13


دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی
 
فهرست مطالب
مقدمه
پیش درآمد
بناهای مهم و ورودی های آن
بخش دوم
اجزای تشکیل دهنده ورودی های سنتی
مقدمه:
بخش سوم
عناصر و اجزا کاربردی ورودی ها
بخش سوم
ب- عناصر تزیئینی ورودی ها (فرعی):
بخش چهارم
اصول ترکیب و طراحی سلسله مراتبی بناهای سنتی ایران- یزد
بخش پنجم
نحوه دسترسی ها به ورودی بناها و فضاهای درونی
بخش پنجم- قسمت دوم
شکل مسیر دسترسی به فضاهای درونی
بخش ششم
تعداد ورودی های هر بنا
بخش هفتم
تزئینات ورودی بناها


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی , ,فهرست مطالب ,مقدمه ,پیش درآمد ,بناهای مهم و ورودی های آن ,بخش دوم ,اجزای تشکیل دهنده ورودی های سنتی ,مقدمه: ,بخش سوم ,عناصر و اجزا کاربردی ورودی ها ,بخش سوم ,ب- عناصر تزیئینی ورودی ها (فرعی): ,بخش چهارم ,اصول ترکیب و طراحی سلسله مراتبی بناهای سنتی ایران- یزد ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت , بیستون و آثار تاریخی ارزشمند آن
دانلود پاورپوینت , بررسی دوره های تاریخی تا قاجاریه
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
دانلود پاورپوینت بررسی یخچال در معماری
دانلود بررسی کتیبه‌هاى ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی بادگیر ها
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت آرمان‌گرایی در معماری تزیینی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت آشنایی با بناهای تخت سلیمان وآرامگاه کــوروش وکاخ دروازه وبوستان پاسارگاد و کاخ بار عام کوروش و کاخ اختصاصی کوروش
پاورپوینت تحلیل مهرازی سرزمین آریاییان قبل از اسلام
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
دانلودجزوه فن شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت مهرآب (راز و رمز معماری ایرانی)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
دانلود تحقیق شهر فیروزآباد در دوران ساسانیان
دانلود تحقیق فلسفه طراحی باغ از 2000 سال پیش از میلاد تا 2000 سال پس از میلاد
هفت پنجره به سوی معماری عرفانی
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد

دانلود پاورپوینت اصول معماری ایرانی

دانلود پاورپوینت اصول معماری ایرانی


تاریخ ایجاد 20/03/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 26   قیمت: 2000 تومان   حجم فایل: 5543 kb  تعدادمشاهده  43


 اصول معماری ایرانی,مردم واری,پرهیز از بیهودگی,نیارش,خود بسندگی,درون گرایی,معماری پیش از پارسی,شیوه پارسی,ایلامیان,ویژگی معماری ایلامی ,چغارنبیل,ساعت خورشیدی,تاریخچه ماد,هنر مادها,معماری مادها,معماری صخره ای,هگمتانه,گور باستانی هگمتانه,گودین تپه,گور دخمه فخریکا,گور دخمه در بند صحنه-شیرین و فرهاد,گور دخمه قیز قاپان,

فهرست مطالب
اصول معماری ایرانی
مردم واری
پرهیز از بیهودگی
نیارش
خود بسندگی
درون گرایی
معماری پیش از پارسی
شیوه پارسی
ایلامیان
ویژگی معماری ایلامی
چغارنبیل
ساعت خورشیدی
تاریخچه ماد
هنر مادها
معماری مادها
معماری صخره ای
هگمتانه
گور باستانی هگمتانه
گودین تپه
گور دخمه فخریکا
گور دخمه در بند صحنه-شیرین و فرهاد
گور دخمه قیز قاپان

 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت اصول معماری ایرانی,دانلود پاورپوینت,اصول معماری ایرانی,مردم واری,پرهیز از بیهودگی,نیارش,خود بسندگی,درون گرایی,معماری پیش از پارسی,شیوه پارسی,ایلامیان,ویژگی معماری ایلامی ,چغارنبیل,ساعت خورشیدی,تاریخچه ماد,هنر مادها,معماری مادها,معماری صخره ای,هگمتانه,گور باستانی هگمتانه,گودین تپه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت , بیستون و آثار تاریخی ارزشمند آن
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
دانلود پاورپوینت معماری پارسی
پاورپوینت بررسی سبک‌شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت بررسی سبک معماری رازی
دانلود پاورپوینت معماری مادها
تاریخچه معماری ایران و کشور های اسلامی
دانلود پاورپوینت بررسی درونگرایی در معماری ایران
دانلود پاورپوینت تاریخچه معماری در ایران
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
دانلود پاورپوینت سبک شناسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی آب در ایران باستان
دانلود پاورپوینت بررسی کامل ویژگیهای معماری کاشان
دانلود پاورپوینت دیوارنگاری در معماری ایران
دانلود پاورپوینت تاثیر تکنولوژی در معماری ایران
دانلود پاورپوینت معماری دوره قاجار وتاثیر مدرنیته بر معماری ایران

معماری معاصر ایران

معماری معاصر ایران


تاریخ ایجاد 13/12/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 16   قیمت: 2000 تومان   حجم فایل: 2474 kb  تعدادمشاهده  24


معماری معاصر ایران    2
معماری معاصر ایران از نگاه میرمیران 1    3
دوره اول: از 1300 تا 1320    4
دوره دوم: از 1320 تا اواخر دهه 1340    5
معماری معاصر ایران از نگاه میرمیران 2    5
دوره چهارم: از 1357 تاکنون    6
معماری معاصر-باغ فردوس    10
موقعیت طبیعی    12
موقعیت فعلی    12
مشخصات بنا    13
عوامل تزئین شده    14
نوع بهره برداری    14
مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس    15
مشخصات کلی مجموعه خلیج فارس :    15
منابع :    16
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری معاصر ایران 2 ,معماری معاصر ایران از نگاه میرمیران 1 3 ,دوره اول: از 1300 تا 1320 4 ,دوره دوم: از 1320 تا اواخر دهه 1340 5 ,معماری معاصر ایران از نگاه میرمیران 2 5 ,دوره چهارم: از 1357 تاکنون 6 ,معماری معاصر-باغ فردوس 10 ,موقعیت طبیعی 12 ,موقعیت فعلی 12 ,مشخصات بنا 13 ,عوامل تزئین شده 14 ,نوع,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت بررسی سبک معماری رازی
بررسی پنجره های ارسی در سازه های سنتی
پاورپوینت بررسی معماری یخچال های کویری
پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر انحطاط معماری ایران
اصول بنیادی طراحی باغ
آب بند و انواع آن
دانلود پاورپوینت معماری ایرانی؛ معماری درون‌گرا
دانلود پاورپوینت سبک شناسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی آب در ایران باستان
معماری معاصر ایران
اصول معماری (حرکت ، نور، صدا، رنگ ، فرم ) و آبشارهای لرستان
عناصر در معماری

پاورپوینت معماری طبیعت گرا(ارگانیک

پاورپوینت معماری طبیعت گرا(ارگانیک


تاریخ ایجاد 13/12/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 2160 kb  تعدادمشاهده  17


معماری طبیعت گرا(ارگانیک 
مفهوم ارگانیک 
تاریخچه معماری ارگانیک 
مبانی نظری معماری ارگانیک
ساختمان به مثابه یک عنصر طبیعی
ساختمان به مثابه یک عنصر مشخص 
ساختمان به عنوان یک عنصر سنتی 
معماران برجسته معماری ارگانیک
فرانک لوید رایت
رالف والدو امرسون(1882-1803)
هوراتیو گرینو(1852-1805)
ساموئل تیلور کولریج(1834-1772)
ویوله لودوک(1879-1814)
لوئی سالیوان
فرانک فرنس
هوگوهرینگ
آثار برجسته سبک ارگانیک
خانه وینسلو
خانه ویلیتس
خانه مارتین 
خانه روبی
ساختمان لارکین 
فرانک لوید رایت . ساختمان لارکین 
باغهای میدوی 
معبد وحدت
خانه هولی هوک 
خانه تالیسین
خانه آبشار 
ساختمان اداری شرکت شیمیایی اس. سی.جانسون و پسر
تالیسین غربی
خانه های یوسونیان
موزه گوگنهایم
برج پرایس
معبد بث شالوم 
ساختمان ارگانیک هوگو هرینگ
آسایشگاه مسلولین-آلوار آلتو
دیگر آثار آلوار آلتو
ساختمان ارگانیک هانس شارون
معماران سبک ارگانیک ایران
مهندس هوشنگ سیحون(دفترکارسیحون ،آرامگاه بوعلی سیناونادرشاه)
مهندس پاسبان حضرت(پارک جمشیدیه)
مهندس مهرداد ایروانیان
آثار برجسته سبک ارگانیک
نتیجه گیری
جمع بندی
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری طبیعت گرا(ارگانیک ,مفهوم ارگانیک ,تاریخچه معماری ارگانیک ,مبانی نظری معماری ارگانیک ,ساختمان به مثابه یک عنصر طبیعی ,ساختمان به مثابه یک عنصر مشخص ,ساختمان به عنوان یک عنصر سنتی ,معماران برجسته معماری ارگانیک ,فرانک لوید رایت ,رالف والدو امرسون(1882-1803) ,هوراتیو گرینو(1852-1805) ,ساموئل ت,

معماری سنتی ایران

معماری سنتی ایران


تاریخ ایجاد 31/10/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 187   قیمت: 9400 تومان     تعدادمشاهده  11


 معماری سنتی ایران   
فهرست
مقدمه : ملاحظات کلی 4
تحقیق در معماری گذشته ایران 15
انتخاب موضوع 20
منابع تحقیق 34
منابع معاصر ایرانی 39
منابع خارجی 40
بنا 49
معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران 52
مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران 65
الف: دوره قاجار 65
معماری سنتی حاشیه کویر 65
شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد) 65
معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد) 65
ب: دوره پهلوی اول 65
ج: دوره پهلوی دوم 65
د: دوره بعد از انقلاب 65
مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران 66
معماری التقاطی اروپا 68
شیوه معماری اواخر قاجار 68
جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن 70
معماری سبک ملی 72
جنبش معماری مدرن 73
معماری سبک بین المللی 75
معماری مرحله تحول 78
تهران پیش از قاجاریه 84
الف) رشد تهران 86
ب) بانیان توسعه تهران 88
شکل شهر 91
ساختمانها 92
الف) شکل تهران در زمان ناصر الدین شاه 97
ب)بناهای شهر تهران 100
(ریشه های فرهنگی معماری معاصر ایران) 107
گرایشات گوناگون هنری در طول دوران مورد مطالعه 109
1-موج اول نفوذ هنر مغرب زمین 109
2-موج دوم نفوذ هنر در مغرب زمین 110
4-موج چهارم نفوذ هنر در مغرب زمین (هنر مدرن) 113
جنبش «هنر نو» و شیوه معماری «اوایل مدرن»: 115
مینا معرفت 129
پیشکسوتانی که به تهران مدرن شکل دادند 129
1-دوره قاجار 130
2-دوره سلطنت رضا شاه(1320-1304ش.) 133
3-معماران خارجی: مارکوف، گدار، سیرو 136
4-معماران ایرانی: فروغی وارتان، گورکیان 143
الف)محسن فروغی (1361ش.-1326ق./1286ش.) 143
ب)وارتان آوانسیان (1361ش.- 1314ق. / 1275ش.) 145
پ) گابریل گورکیان (1349ش –1318 ق. /1279ش.) 148
5-سایر مهمانان مهم ایرانی 150
پ) ایرج مشیری 152
6-مصالح جدید 153
7-از معمار تا مهندس معمار 156
پی نوشتها 160
واژه نامه ی معماری سنتی ایرانی 173
تصاویری از معماری سنتی ایرانی 177
منابع 185

مقدمه : ملاحظات کلی
معماری در ایران بیش از 6000 سال تاریخ پیوسته ، دست کم از 5000 ق.م تا به امروز، با نمونه های اختصاصی که در ناحیه پهناوری از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین ، قفاز تا زنگبار پراکنده است. بناهای ایرانی متنوع است، از کلبه‌های دهقانی ، قهوه خانه ها، کوشکها تا زیباترین و شاهانه ترین ساختمانهایی که جهان به خود دیده ، بگذریم از برخی پلهای عظیم و با شکوه ممیزه معماری ایران در طول تاریخ شکلهای ساده و موقری با آرایشهای غنی است.
معماری آثار تاریخی ایران در وهله اول دارای مفهوم و هدف دینی و خصلت جادویی و دعایی است. طرح راهنما و شکل دهنده نمادگرایی کیهانی بود که انسان به وسیله آن با نیروهای آسمانی انبازی و پیوند می یافت. این مایه ، که تمام آسیا در آن معناً شریک بود و حتی در عصر جدید هم دوام یافت، نه تنها به معماری ایران وحدت و استمرار بخشید، بلکه سرچشمه ماهیت عاطفی آن هم بود.
مصالح ساختمانی موجود شکلهای بزرگی را القا می کرد. خاک رس ، که در نقاط مختلف در دسترس بود، رشد ابتدایی ترین فنون ساختمانی را تشویق کرد- ساختن خشت خام ترا ، که از گل قالبی تهیه و در آفتاب خشکانده می‏شود.این شیوه از قدیم در ایران مرسوم بود و هرگز کاملاً متروک نشد. فراوانی گل کاملاً خمیری ، همراه با ملاط آهک هم به تکوین خشت کمک کرد. نخستین خشتها، با اینکه در آفتاب خشکانده می شدند، وقتی اندود می یافتند ، مصالح ساختمانی بادوامی بودند و در شکلهای ساختمانی متعدد و مهمی مورد استفاده قرار می گرفتند. بی شک ، سنگ و چوب هر دو گاهی به کار می رفت- در بناهای معروف هخامنشی و برای طبقات زیر زمین و پلها- ولی حتی در دوره های پارتی و ساسانی هم استفاده از لاشه سنگ رایجتر بود. چنین سنگی درست مانند آجر با سرعت و با سانی در ساختمان به کار می رود. ساختمانهای آجری فاقد نماهای تیز و گوشه دار است، حال آنکه ساختمان سنگی معمولاً دارای اثری حاکی از سختی و سنگینی است، ولی در عوض به جرمهای بزرگ و خوش طرح امکان می‌دهد که سطح صاف و وسیعشان آماده پذیرش آرایشهایی باشد که با سنگ مناسب نیست یا حتی غیر ممکن است. شیوه ها همانند مصالح متنوع است و از کلبه های کوچک و سست تا بناهای عالی همچون مقبره الجایتو در سلطانیه، گنبد شمالی مسجد جامع اصفهان و برخی طاقهای استادانه و بادوام را شامل می‏شود.
برخی عناصر طراحی در معماری ایران بیش از 3000 سال دوام یافت. تکان دهنده ترین جنبه این عناصر تمایل نمایانی به عظمت مقیاسها، بهره گیری هوشمندانه از شکلهای ساده و حجیم، پایداری کاملاً خیره کننده سلیقه های تزیینی، یعنی سردرهای باطاق بلند در فرورفتگی دیوارها، ستونهایی با سرستونهای مشتی و انواع تکراری نقشه و نما بود. در طی اعصار، این عناصر در اقسام بناهایی تکرار شد که برای منظورهای متفاوت و تحت حمایت سلسله های متعددی از فرمانروایان تکوین یافت. بی شک برخی از قدیمیترین سبکها هنوز باقی است. تالار، که که در گورهای صخره ای نزدیک تخت جمشید دیده می‌شود، در پرستششگاههای ساسانی دوباره پدیدار شد و در اعصار اسلامی اخیر به عنوان ایوان کاخ یا مسجد به کارگرفته شد. و حتی و معماری قهوه خانه های کنار جاده هم مورد اقتباس قرار گرفت.به همین ترتیب، سقف چهار طاقی که از ویژگیهای عصر ساسانی است، هنوز در بسیاری از گورستانها و امامزاده های کوچکی به چشم می خورد که در سراسر ایران پراکنده اند. حتی طاق عظیم تخم‌مرغی تیسفون سرمشقی بود که اینک در شده بیستم هم ممکن است در یک بنای روستایی تکرار شود. صحن چهار ایوان که در عصر اشکانی پدید آمده بود، حتی پیش از سده دهم به صورت سبکی جا افتاده و مسلط در آمد. تصویر برجهای خاکی که سربه آسمان کشیده برای پیوستن با برجهای فلکی تا سده نوزدهم دوام یافت. درحالی که حیاط اندرون و حوض و مدخل گوشه‌دار و آرایشهای فراوان خصوصیاتی کهن، ولی هنوز متداول است.
معماری ایران دارای استمراری بوده، که هر چند بارها بر اثر کشمکشهای داخلی یا هجوم خارجی دستخوش فترت یا انحراف موقتی شده ، با این همه به سبکی دست یافته که با هیچ سبک دیگری قابل اشتباه نیست. این مطلب، حتی در مواردی هم که جزئیات براثر ضرورت یا اوضاع و احوال تغییر کرده ، باز درست است. مقیاس همیشه بخوبی درک شده و ماهرانه مورد بهره برداری قرار گرفته، ولو اینکه ایرانیان بر خلاف یونانیان ظاهراً هیچ تحقیق کاملی در مورد نسبتهای تألیفی نداشتند. نتیجه این که در آنجا ساختمانهای مبتذل وجود ندارد، حتی کلاه فرنگیهای باغها از وقار و عظمتی برخوردار است، اغلب بناهای ایرانی روشن- و حتی گویاست. ترکیب جدیت و سادگی شکل موجب ایجاد اندیشه ای آنی می‌شود، حال آنکه درک آرایش و اغلب نسبتهای دقیق مستلزم ملاحظات بیشتری است.
حجم و نمای اغلب بناها ساده است و از دور روح آرامش و اطمینان را القا می‌کند. این شیوه سخت مورد تحسن ایرانیان قرار گرفته، بویژه وقتی با هیجانی مهار شده و ناشی از محوطه های وسیع دارای رنگهای غنی و آرایش تودرتو ترکیب شده باشد که بیننده را به سیاحتی فارغ بال فرا می خواند. این ترکیب هیجان و آرامش از ویژگیهای تجارب زیبایی شناسی ایرانی است. کتیبه کاری معروف تخت جمشید و کاشیکاری عالی مشهد از لحاظ جزئیات بی نهایت دل انگیز و جذاب است. ولی وقتی در آنها به صورت یک کل بنگریم، جزئیاتشان تحت الشعاع آهنگ فراگیر عظیم خاموششان قرار می گیرد.
یک آرایش دیواری مجلل و ماهرانه، خوشبختانه با ابداعات تازه‌ای در هر عصر تجدید شده است. آرایش معماری تقریباً یکسره تجریدی بود، مگر در مورد برخی تصاویر دیواری و کتیبه های خطاطی و حتی این کتیبه ها هم به خاطر طراحی نابشان سخت چشمگیرند. ولی این آرایش ، در حوزه سبکها، کاربرد مصالح، نوع طرحها، قدرت تبیین، برخورد و خلوص معنوی کاملاً خارق العاده است. البته، گاه خلاقیت دجار رکود شده؛ تکرار، ریزه کاری افراطی و جزئیات کسل کننده مبین چنین اعصار فقر موقتی است. ولی آجر چینیهای- ساده یا لعابدار- تزیینی دل انگیز و گچبریهای رنگی به شکلهایی دایماً تازه، از زمان قدیم ادامه یافت؛ آجرهای لعابدار- ساده ، نقاشی شده یا کاشی- از سده دوازدهم مورد استفاده قرار گرفته است این عناصر صرفاً تکرار نشده، چون تا سده هجدهم که مواجه با یک رکود کلی فرهنگی است، شاهد رشد بر مایه همه آنها هستیم.
در بیشتر دوره ها، آرایشها از رنگهای غنی و متنوعی برخوردار است، که در اعصار اسلامی به یک قوت و هماهنگی بی همتابی دست یافت. این علاقه به رنگ را محیط تقویت می کرد.بیشتر سرزمین ایران در بسیاری از ماههای سال خشک و برهوت است و تنها در بهار است که ناگهان به گلها آراسته می شود؛ کوهها به پرده های جانداری می مانند، مرغزارها از شکوفه ها پوشیده می‏شود و گلهای مینایی درخشان ته دره ها را فرا می گیرد. بیابان- خشک، نامهربان و هولناک- بر قدر و منزلت باغها می افزاید، که سرشار از دار و درخت، چشمه‌ها، امنیت و فراوانی است. این رویای بهشت بر همه افکار،همه هنرها و حتی گفتگوی روزمره مستولی است. فراوانی گل و گیاه، که به صورت نشانه مقدس زندگی و شادمانی در آمده، در هر فرصتی و به شیوه های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است بنابراین، تلاش برای یافتن راه نگهداری زیبایی گذاری باغ به صورتی پایدار، امری بدیهی بود.
علاوه بر تأثیر اقلیم، مصالح موجود، هدف دینی و فرهنگهای همسایه، بانی هم در رشد معماری نقشی تعیین کننده داشت. ساختن بناهای یادگاری بزرگ هم حق و هم وظیفه فرمانروا بود. داریوش  خشایارشا، خسرو دوم، غازان خان، محمود غزنوی، تیمور، شاه عباس، همگی منابع ملی و امکانات خودشان را صرف ساختمان کردند. وزیران هم در ایجاد بسیاری از بناهای تاریخی دخیل بودند: نظام الملک و رقیبش تاج الملک بانی مساجد معروف اصفهان و مدرسه بغداد در سده پنجم و یازدهم بودند و هر دو اظهارات معقولی در فواید نیرومند و مستحکم دارند. به همین ترتیب در سده هفتم / چهاردهم رشید الدین و رقیبش تاج الدین علی شاه در تبریز و سلطانیه بناهای عظیمی ایجاد کردند.
فرمانروایان محلی ، بازرگانان و افراد بشر دوست- که در میانشان زنان کم نبودند- برای ایجاد کاروانسراها، پلها، بازارها، کتابخانه ها ، مقبره ها و باغها بانیان سخاوتمندی بودند. ساختمانهای معروفشان بناهای شخصی بودند و مبین قدرت، شخصیت، رقابت، ذوق و مقام آنان. بنابراین از کشف نقش مهمی که آرامگاهها در معماری ایران داشته اند نباید در شگفت شد، نقشی چنان حیاتی که گاه نخستین کارفرمانروا پس از بر تخت نشستن، اقدام به ساختن آرامگاهش بود، شاید در مقام کاری برای اثبات جاودانگی.
خود چشم انداز هم - کوههای عظیم برفپوش- دره هایی به پهناوری یک ایالت، جلگه های پهن درخشان- مستلزم ایجاد بناهایی متناسب با آن شکوه و عظمت است. در یک چنین مجموعه ای، که نبام های معمولی در برابرش ناچیز می‌نماید، تمایل به ....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری سنتی ایران ,فهرست ,مقدمه : ملاحظات کلی 4 ,تحقیق در معماری گذشته ایران 15 ,انتخاب موضوع 20 ,منابع تحقیق 34 ,منابع معاصر ایرانی 39 ,منابع خارجی 40 ,بنا 49 ,معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران 52 ,مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران 65 ,الف: دوره قاجار 65 ,معماری سنتی,
مقالات مرتبط در این دسته
آشنایی با بناهای تاریخی
آجر
تاثیر مغولان بر تاریخ هنر اسلامی و اصول بکاررفته در هنر معماری ایران
معماری ایران در دوره مغول
ورودی در معماری ایرانی 11 ص + عکس کامل
نگرشی بر معماری سنتی ایران