معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

دانلود پاورپوینت نورپردازی در بناهای تاریخی

دانلود پاورپوینت نورپردازی در بناهای تاریخی


تاریخ ایجاد 26/12/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 46 اسلاید   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 1171 kb  تعدادمشاهده  20


دانلود پاورپوینت نورپردازی در بناهای تاریخی

 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت نورپردازی در بناهای تاریخی ,

دانلود پاورپوینت اضمحلال معماری سنتی

دانلود پاورپوینت اضمحلال معماری سنتی


تاریخ ایجاد 26/12/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  16


 

دانلود پاورپوینت اضمحلال معماری سنتی


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت اضمحلال معماری سنتی,

دانلود پاورپوینت معماری اصیل ایرانی

دانلود پاورپوینت معماری اصیل ایرانی


تاریخ ایجاد 26/12/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  18


دانلود پاورپوینت معماری اصیل ایرانی 
 
چنانچه با نگاهی موشکافانه ساختار ابنیه تاریخی اصفهان، بادگیرهای شهر یزد، هسته مرکزی و قدیمی شهر اراک، باغ فین در کاشان و یا حتی خانه های ماسوله و در مجموع، بافت بکر و قدیمی دیگر شهرهای کشور را مورد بررسی قرار دهیم، ملاحظه خواهیم کرد که معماران قدیم ایران با چه وسواسی تمام زوایا و جوانب احداث ساخت و سازهای شهری به ویژه واحدهای مسکونی را مورد توجه قرار می دادند.
 
دوراندیشی و توجه دقیق به سمت قبله، آفتابگیر بودن، جهت باد، استفاده از ظرفیت های طبیعی برای گرم یا خنک کردن ساختمانها، استفاده بهینه از محیط، محفوظ و محصور بودن محیط داخلی، آبنما (حوض) و فضای سبز، جریان داشتن نهر آب در تمام معابر و یا حتی بکار بردن شگردهایی در ساخت و ساز برای مقابله با تهاجم احتمالی دشمن و در عین حال توجه هنرمندانه به ظرافت های کار و سایر اصول معماری، همگی حکایت از عمق نگاه دقیق، همه جانبه و خالصانه معماران قدیم در ساخت و ساز ابنیه آن زمان دارد، اما اینک در مقایسه معماری قدیم با مهندسی جدید درخواهیم یافت که علی رغم شگفتی های معماری نوین و خلق سازه های کاملا مدرن و با عظمت مانند برج میلاد، گاهی نه تنها در فرایند احداث یک ساختمان، نکات مذکور به فراموشی سپرده می شود، بلکه در برخی موارد به هنگام تهیه نقشه شهرهای جدید، چگونگی تامین و یا محل احداث مهم ترین و اصلی ترین زیرساخت های مورد نیاز شهر از جمله؛ شبکه های آب، برق، گاز، فاضلاب، مخابرات و یا مواردی مانند؛ مسجد، مدرسه، مرکز خرید، پارکینگ و راه های دسترسی و گاهی حتی ساده ترین اصول فنی نیز مورد غفلت قرار گرفته و یا متناسب با توسعه شهری صورت نمی گیرد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت معماری اصیل ایرانی , ,چنانچه با نگاهی موشکافانه ساختار ابنیه تاریخی اصفهان، بادگیرهای شهر یزد، هسته مرکزی و قدیمی شهر اراک، باغ فین در کاشان و یا حتی خانه های ماسوله و در مجموع، بافت بکر و قدیمی دیگر شهرهای کشور را مورد بررسی قرار دهیم، ملاحظه خواهیم کرد که معماران قدیم ایران با چه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
دانلود پاورپوینت بررسی یخچال در معماری
دانلود بررسی کتیبه‌هاى ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی بادگیر ها
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت آرمان‌گرایی در معماری تزیینی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت آشنایی با بناهای تخت سلیمان وآرامگاه کــوروش وکاخ دروازه وبوستان پاسارگاد و کاخ بار عام کوروش و کاخ اختصاصی کوروش
پاورپوینت تحلیل مهرازی سرزمین آریاییان قبل از اسلام
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
دانلودجزوه فن شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت مهرآب (راز و رمز معماری ایرانی)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
دانلود تحقیق شهر فیروزآباد در دوران ساسانیان
دانلود تحقیق فلسفه طراحی باغ از 2000 سال پیش از میلاد تا 2000 سال پس از میلاد
هفت پنجره به سوی معماری عرفانی
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

دانلود پاورپوینت معماری ایران در عهد ساسانی

دانلود پاورپوینت معماری ایران در عهد ساسانی


تاریخ ایجاد 26/12/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  9


بخشی از مطلب
 
ساسانیان سازنده شهرهای بسیاری بوده که ویرانه های چندی از آن ها که به جا مانده، نمودار شکوه و بزرگی و بلندنظری آن ها می باشد. در کتاب شهرستان های ایران که به زبان پهلوی مانده، نام صدها شهر که شاهنشاهان ساخته اند و تا چندی پس از آن ها نیز آبادان بوده است، یاد شده. در این گفتار به ذکر یکی از معظم ترین و پرشکوه ترین آن می پردازد.
 
به طور مقدمه باید گفته شود، که معماری عهد ساسانی با احداث طاق های آجری به جای پوشش های چوبی که سرانجام در اثر پوسیدگی یا موریانه یا آتش سوزی ویران می گردید و همچنین نیاز کاخ ها را به ستون های زیاد که تالار گسترده ای را به شکل جنگلی از ستون سنگی یا چوبی درمی آورد و هنگام پذیرایی ناگزیر عده ای در پشت ستون ها دیده نمی شدند و از لحاظ فرش هم تولید اشکال می نمود، حل کرده بودند و با به کار بردن طاق های هلالی مرتفع دهنه دار، که فشار آن فقط بر روی حرزهای دو سو بوده، از به کاربردن ستون و پوشش چوبی بی نیاز گردیدند. فایده و اثر محسوس این معماری همین بس، که تالار مدائن با ۹۱ متر درازا و ۲۶ متر پهنا، وسعتی در حدود نیمی از وسعت کاخ صدستون خشایارشا در تخت جمشید، بدون وجود ستون هائی مسقف و با ارتفاعی بیش از دو برابر بلندی کاخ آپادانای تخت جمشید سرپا بوده است و اگر هر آینه خلیفه دوم عباسی «منصور دوانیقی» دست به ویرانی آن برای بردن مصالحش دراز نکرده بود، چه بسا که به این صورت امروزی درنمی آمد و با خلل کمتری به جا مانده بود.
 
در بسیاری از بناهای ساسانی مصالح کم ارزش و پست مانند سنگ های شالوده یا آجر به کار رفته، ولی در ازا گچ کاری و گچ بری قابل توجه و شایان ارزشی بر روی آن ها انجام می دادند. همین گچ بری ها یکی از ویژگی ها و مزایای معماری ادوار اسلامی گردید.
 
طاق های نیم دایره ای با آجر و پایه های سنگی و ستون هائی که از گچ و سنگ ساخته شده و اغلب متصل به دیوار بوده، از مزایای معماری و ساختمان های عصر ساسانی است. ویرانه های مدائن و دو کاخ عظیم فیروزآباد و سروستان و بناهای بیشاپور کازرون و ویرانه های استخر همانندی از آن معماری هاست.
 
کاخ ها اکثر با سنگ و گچ های محکم ساخته شده ولی آن را با گچ بری های عالی یا موزائیک جلوه و زینت می داده اند. طاق های هلالی آجری روی تالار چهار گوش زده می شد، در حالی که در همان اوقات طاق های رومی روی تالارهای مدور یا هشت گوش زده می شد. پاره ای از بناهای حوزه روم غربی، از طرح و نقشه ساختمان های ایران عهد ساسانی تقلید گردیده است. کاخ های کهنه بلغارستان در آبوباپلیکا شبیه طرح های کاخ ساسانی فیروزآباد سروستان می باشد. همچنین حجاری معروف بلغارستان در منطقه مادابا کاملاً شبیه حجاری های ساسانی است. معماران و طراحان رومی از معماری ایران به خوبی آگاه و از آن الهام گرفته اند. در خارج از مرز خاوری هم بی تأثیر نبوده و پایه های هنری ایرانی – بودایی بر آن استوار بوده است و تأثیر هنر و معماری ایران عهد ساسانی در خاور و باختر را می توان در این جمله پروفسور پوپ خلاصه کرد: «هنر این دوره پهلوانی و دارای چنان قدرتی بوده که از چین تا اروپای رومی را تحت تأثیر قرار داد.»
 
دانشمند و مورخ شهیر ویل دورانت هم در کتاب «اوج اعتلای بیزانس» درباره هنر و معماری ساسانی می نویسد:
 
«هنر ساسانی با اشاعه شکل ها و دواعی هنری خود در هندوستان، ترکستان، چین در شرق و سوریه، آسیای صغیر، قسطنطنیه، بالکان، مصر و اسپانیا در مغرب، دین خود را ادا کرد. شاید نفوذ آن به هنر یونانی یاری کرد، تا از ابرام در نمایش تصویرهای کلاسیک دست بردارد و به روش تزئینی بیزانسی گراید، و به هنر مسیحیت لاتین معاضدت نمود تا از سقف های چوبی به طارم ها و گنبدهای آجری یا سنگی و دیوارهای دعامه ای عطف توجه کند. هنر ساختن دروازه ها و گنبدهای بزرگ که خاص معماری ساسانی بوده، به مسجدهای اسلامی و قصرها و و معابد منتقل شد. هیچ چیز در تاریخ گم نمی شود، دیر یا زود بر فکر خلاق فرصت و تحول می یابد و رنگ و شراره خود را به زندگی می افزاید.»
 
پروفسور ج.ه.ایلیف مدیر موزه شهر لیورپول انگلستان ضمن مقاله محققانه تحت عنوان «ایران و دنیای قدیم» در کتاب «میراث ایران» راجع به معماری ساسانی می نویسد: «ساسانیان در زمینه معماری ایران موقعیت مرکزی مهمی دارند، زیرا از شکل های یونانی اعراض کرده به طرح های ساختمانی هخامنشی بازگشتند. با این تفاوت که سبک هخامنشی ستون های «تنه درختی» و نیز بزرگ حمال و سقف سبک بلند تخت جمشید، جای خود را به سقف های گرد ضربی که معمول به کاربردن آجر پخته در معماری بود، داد. دالان سقف قبلی از در ورودی در معماری هخامنشی که امروز هم در خانه های ایرانی بصورت دهلیز یا ایوان ستون داری دیده می شود در کاخ های ساسانی به صورت ایوان شاه نشین جلوباز کاخ های طاق کسری و فیروزآباد درآمده و گنبدی بر پایه های سه گوشه آجری روی آن را پوشانده است. آشنایی کاملی که با شاه نشین جلوباز و سقف دار کاخ کسری داریم، سبک این ساختمان را در نظرمان به منزله طرح های عمده ساختمانی دوره ساسانیان جلوه می دهد. ولی این سبک اهمیت بیشتری دارد، زیرا همین طرح پس از آنکه دو طاق پوشیده در دوسویش اضافه شد، ساده ترین نمونه خانه روستایی است.»


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب , ,ساسانیان سازنده شهرهای بسیاری بوده که ویرانه های چندی از آن ها که به جا مانده، نمودار شکوه و بزرگی و بلندنظری آن ها می باشد. در کتاب شهرستان های ایران که به زبان پهلوی مانده، نام صدها شهر که شاهنشاهان ساخته اند و تا چندی پس از آن ها نیز آبادان بوده است، یاد شده. در این گفتار به ذکر ی,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
دانلود پاورپوینت بررسی یخچال در معماری
دانلود بررسی کتیبه‌هاى ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی بادگیر ها
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت آرمان‌گرایی در معماری تزیینی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت آشنایی با بناهای تخت سلیمان وآرامگاه کــوروش وکاخ دروازه وبوستان پاسارگاد و کاخ بار عام کوروش و کاخ اختصاصی کوروش
پاورپوینت تحلیل مهرازی سرزمین آریاییان قبل از اسلام
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
دانلودجزوه فن شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت مهرآب (راز و رمز معماری ایرانی)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
دانلود تحقیق شهر فیروزآباد در دوران ساسانیان
دانلود تحقیق فلسفه طراحی باغ از 2000 سال پیش از میلاد تا 2000 سال پس از میلاد
هفت پنجره به سوی معماری عرفانی
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

دانلود پاورپوینت معماری باغ های ایرانی در گذر زمان

دانلود پاورپوینت معماری باغ های ایرانی در گذر زمان


تاریخ ایجاد 26/12/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  21


دانلود پاورپوینت معماری باغ های ایرانی در گذر زمان 
 
بخشی از مطلب
ایران هر سال ۲ سهمیه ثبت میراث فرهنگی در یونسکو دارد که بر همین اساس در تیر سال ۱۳۹۰ یک میراث طبیعی و یک اثر غیرمنقول را در یونسکو به ثبت جهانی خواهد رساند. باغ های ایرانی همان اثر غیرمنقول است که قرار است درجریان نشست سال آینده این سازمان به ثبت جهانی برسد.
 
تهیه پرونده باغ های ایرانی حدود یک سال و نیم زمان برده است. در این پرونده، ۹ باغ از ۷ استان کشور معرفی شده اند که شامل ارم شیراز، عباس آباد بهشهر، فین کاشان، چهلستون اصفهان، شاهزاده ماهان کرمان، پاسارگاد، پهلوان پور یزد، دولت آباد یزد و اکبریه بیرجند می شود. پرونده ثبت جهانی باغ های ایرانی، مراحل کارشناسی در یونسکو را هم گذرانده است که قطعاً به عنوان سیزدهمین اثر میراث فرهنگی جهانی ایران ثبت می شود. به همین بهانه نگاهی به ویژگی ها و پیشینه باغ های ایرانی داریم.
 
هزاران سال قبل اولین محل های سکونت کم و بیش ثابت در جاهایی به وجود آمدند که انسان های کوچنده شروع به کشت گیاهان کردند و تا وقت برداشت محصول مجبور به توقف در محل بودند. بنابراین اولین کشاورزان برخلاف پیشینیان خود مجبور به پذیرفتن یکجانشینی شدند. در نتیجه کشاورزی و استقرار دائمی که مقدمه احداث باغ و بوستان شدند، تغییری عمده در نحوه زندگی بشر پدید آورد و به نوعی انقلاب عظیم در دوره نوسنگی (دوره پایانی عصر حجر) به وقوع پیوست.
 
آب، خاک، درخت
 
پس از توسعه دهکده ها و روستاهای اولیه که ازلحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین زمین های قابل کشت قرار داشتند، دومین انقلاب متحول کننده فرهنگی یعنی پیدایش شهرها و در پی آن شکوفایی تمدن های بزرگ در حوالی رودهای پر آب باستانی و چشمه سارهای بزرگ به وقوع پیوست. به این ترتیب دسترسی به منابع آب از دیر باز تاکنون از مهم ترین عوامل موثر در مکان یابی محل های استقراری بدوی به شمار می آید و شکل گیری نخستین زیستگاه های انسانی پاسخ جدی به این نیاز زیستی ویژه بوده است.
 
این در حالی است که فلات ایران با وجود تمرکز تمدن های اولیه و مشهورش در حواشی رودها به دلیل ویژگی های اکولوژیکی، از منابع آب سطحی مطمئن برخوردار نیست و آب همواره در خشک بوم ایران عنصر کمیاب و عزیزی است که زندگی در این پهنه، سرسختانه بدان وابسته بود. آرایش سفال های پیش از تاریخ در بسیاری از محوطه های باستانی، علاقه شدید به آب، حاصلخیزی و فضاهایی انبوه از درختان و باغ ها را در زندگی مردمان خو گرفته با خشکی کویر و سوزندگی خورشید در این سرزمین کهنسال را گواهی می دهند.
 
عمق نیاز دیرینه به آب و آبادانی به قدری بود که بعدها ایرانیان باستان آب را در کنار ۳ عنصر باد، خاک و آتش مقدس شمرده و به پرستاری و مراقبت از آن پرداختند. این عنصر حیاتی که نقش معنوی خود را در بسیاری از عرصه های زندگی بشر از عصر حجر تاکنون بازی کرده، در پیدایش باغ های تاریخی نیز جایگاه والایی را مختص خویش داشته است.
 
پردیس ها
 
ایرانیان قدیم از دوران باستان گونه های بسیاری از درختان، گل ها و سبزه ها را می شناختند و با گل پیوندی پایدار داشتند. به نحوی که حتی طبق افسانه های کهن، منوچهر پیشدادی را نخستین کسی می دانند که در جهان به احداث و آفرینش باغ و بوستان پرداخت. اقوام ایرانی با تجربه ای که در زمان دراز به دست آوردند، جوی ها و کانال های بسیاری از رودهای خروشان حفر می کردند و دشت های خشک را به کشتزار و درخت زارها تبدیل می نمودند. در زمانی دیگر آب یاب های متبحر به شیوه کندن کاریز و قنات ها پی بردند و در این فن، گوی مهارت و سبقت را از سایرین ستاندند و با این پیشرفت نه تنها پیرامون سراهایشان را مزین، بلکه گرداگرد ده و شهر و بیرون باروها را نیز با بوستان های دل انگیز پوشانیدند.
 
با وجود این که دستیابی به سابقه ای روشن از باغ سازی ایران کار بسیار دشواری است، اما بی شک آغاز انتظام بخشی باغ ها در ایران و حتی جهان را باید در زمان هخامنشیان جستجو کرد، چراکه با توجه به قراین، ناحیه پارس که مقر فرمان رانی این شاهنشاهان بوده، باغ های مصفا و انبوه داشته است. باغ سلطنتی کوروش کبیر حدود قرن ۶ قبل از میلاد با شبکه ای منظم و مسیری سنگفرش و آب روهای متعدد از نمونه های اولیه روی کار آمدن این پدیده در عالم است. پس از وی عموزاده اش داریوش اول، پایتخت بهاره اش، تخت جمشید را به جهت برپایی مراسم عید نوروز بر پا ساخت و آن را مستور از باغ های خرم گردانید.
 
نکته: پس از گسترش اسلام تمام شهرهای مسلمان نشین از هند گرفته تا اسپانیا تحت تاثیر پیشینه درخشان پردیس های ایرانی، دارای باغ های رویایی شدند
 
نقوش متعدد درختان سرو حجاری شده روی پلکان کاخش نیز بیانگر آنند که کاخ مزبور در محوطه های سبز پهناوری واقع شده بود و نوادگانش هم درخصوص پی ریزی مقرهای حکومتی شان از همان رویه جدشان پیروی کردند.
 
چند سده بعد در دوران ساسانیان که خود را از سلاله هخامنشیان می دانستند، باغ سازی گسترش فراوانی می یابد و جایگاه والای طبیعت در تفکر زرتشت بویژه پرستش آب موجب گردیده، باغ قصرهایی از این دوره مانند تخت سلیمان در بستر طبیعی جذاب، همچون دریاچه مکان یابی گردند.
 
ٰ● طراحی دقیق
 
نظم و تناسبات موزون در طراحی، احداث باغ در زمین شیب دار، فضاهای داخلی و عمارت یا کوشک در مرکز یا بلندترین قسمت باغ و ارتباط این بناها با آب، گیاه و زمین، استفاده از یک حوض یا استخر دائمی و اصلی برای تامین آب و زیبایی چشم انداز و تامین روشنایی از طریق انواع قندیل ها و فانوس ها در اطرافشان، محورهای اصلی و فرعی و سود جستن از خطوط راست، محصور بودن، استفاده از سنگ های تراشدار در کف جوی ها، ترکیب های متفاوت از انواع گیاهی، وجود چشم اندازهای وسیع و باز در محورهای اصلی باغ از جمله ویژگی هایی هستند که در جوار یکدیگر باغ ایرانی را شکل می دهند.
 
باغ های دوره اسلامی
 
پس از گسترش اسلام، شهرهای تاریخی همواره پذیرای حضور گسترده باغ در اشکال گوناگون خود بودند. با گرویدن ایرانیان به این دین، از همان سده های نخستین ترویج باغ سازی ایرانی تمام قلمروی استیلای اعراب را از شبه قاره هند تا اسپانیا فرا گرفت. به طوری که در این زمان باغ های گسترده ای با اقسامی چون سکونتگاهی، حکومتی، سکونتگاهی ـ حکومتی، میوه، باغ های واقع در کنار رودخانه ها و انواع دیگر شکل گرفتند.
 
نحوه حضور و ظهور این پدیده در شهرها با ابعاد بسیار متفاوتی در زندگی مردم و حاکمان، از مقیاس حیاط کوچک ترین خانه ها تا مقیاس شهر ـ پایتخت های مشهور دوران بسیار مورد توجه واقع شد. به این سبب شکل گیری شهر ها از اهمیت خاصی برخوردار گشتند و نه تنها باغ ها از موقعیت شهری تاثیر پذیرفتند، بلکه شهر و مجموعه های شهری نیز تحت تاثیر باغ ها قرار گرفتند.
 
در نتیجه معماری و شهرسازی در این حیطه الگویی بی نظیر و یگانه از باغ، معماری و شهر را در قالب شهر باغ به صورت گسترده ای ارائه دادند. این بدان خاطر بود که مجموعه نظام ها و ارکان های شکل دهنده در این قرون با رنگ و بوی جدید بروز یافتند و با مدد از آنچه از محیط در اختیار گرفتند و با در نظر داشتن اصول هندسه و هنجارهای معماری ایرانی در محدوده ای تعریف شده نمادی از بهشت برین را شکل بخشیدند.
 
معماری
 
مهم ترین ویژگی معماری پردیس ها و شهر باغ ها، انتظام چهار بخشی زمین بود که طرح کالبدی بسیار حساب شده ای را رقم زد. این طرح از اشکال مربع و مستطیل سود می جست و در پی آن کاربرد وسیع نوعی از باغ ها تحت عنوان چهارباغ به وقوع پیوست که طبق برخی نظرات، نتیجه ابعاد تمثیلی چهار نهر بهشتی در قرآن است.
 
فرم چهار وجهی ظاهرا سهل ترین راه برای شخم زدن زمین و حرکت آن در جهت مستقیم و موازی هم و همچنین آسان ترین راه برای آبرسانی با طی کردن مسافت کمتر و جلوگیری از هدر رفتن آب به نظر می رسد و شاید زمانی که انسان شروع به کشاورزی نمود، برای آماده ساختن خاک به این قاعده هندسی دست یافته باشد.
 
از نگاه علمی، پیشینه این نوع باغ ها به دوران کوروش هخامنشی (به دلیل خصایص کاخ و باغش) و حتی قبل تر می رسند. با استناد بر کاسه ای سفالین کشف شده از میان رودان (۲۰۰۰ سال قبل از میلاد) یا حتی درفش فلزی به دست آمده از شهداد کرمان از هزاره چهارم قبل از میلاد، شواهدی از استفاده از این هندسه در باغ های پیشین مشهود می گردند. این طراحی و معماری در گذر زمان آنچنان قوام یافت که ۴۰۰ سال پیش به احداث شهر باغ اصفهان انجامید؛ مجموعه ای از معماری، طبیعت و انسان که اوج زیبایی شناسی در این عرصه است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت معماری باغ های ایرانی در گذر زمان , ,بخشی از مطلب ,ایران هر سال ۲ سهمیه ثبت میراث فرهنگی در یونسکو دارد که بر همین اساس در تیر سال ۱۳۹۰ یک میراث طبیعی و یک اثر غیرمنقول را در یونسکو به ثبت جهانی خواهد رساند. باغ های ایرانی همان اثر غیرمنقول است که قرار است درجریان نشست سال آینده ای,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
دانلود پاورپوینت بررسی یخچال در معماری
دانلود بررسی کتیبه‌هاى ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی بادگیر ها
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت آرمان‌گرایی در معماری تزیینی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت آشنایی با بناهای تخت سلیمان وآرامگاه کــوروش وکاخ دروازه وبوستان پاسارگاد و کاخ بار عام کوروش و کاخ اختصاصی کوروش
پاورپوینت تحلیل مهرازی سرزمین آریاییان قبل از اسلام
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
دانلودجزوه فن شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت مهرآب (راز و رمز معماری ایرانی)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
دانلود تحقیق شهر فیروزآباد در دوران ساسانیان
دانلود تحقیق فلسفه طراحی باغ از 2000 سال پیش از میلاد تا 2000 سال پس از میلاد
هفت پنجره به سوی معماری عرفانی
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
پاورپوینت مجموعه پاسارگاد