معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

پاورپوینت بررسی نقوش اسلیمی

پاورپوینت بررسی نقوش اسلیمی


تاریخ ایجاد 16/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 34 اسلاید   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
اِسلیمی نقش تزیینی به شکل گیاه با ساقه‌های مارپیچی است که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست.
 
اسلیمی گونه‌ای از نقش و نگار است شامل خط‌های پیچیده و منحنی‌ها و قوس‌های دورانی مختلف که در تزئینات و کتیبهها و بعضی دیگر از کارهای نقاشی ترسیم می‌کنند. اسلیمی گاهی به صورت نقش اصلی و زمانی همراه با دیگر طرحها، در معماری٬ کتاب‌آرایی و هنرهای صناعی به‌کار رفته‌است.
 
عبارت اسلیمی منسوب به اِسْلیم، شکل دیگری از واژهٔ اسلام است و به این جهت گاهی آن را اسلامی نیز خوانده‌اند. اسلیمی یکی از هفت نقش اصلی در نگارگری سنتی ایران است. اسلیمی نمودار تجریدی «درخت زندگی» و یا صورت عام درخت به ویژه درخت تاک است که با گردش‌ها و پیچش‌های پی در پی و هماهنگ شاخه‌های آراسته به برگها و نیم برگ‌ها و گره‌های آن از پایه‌ای که بند اسلیمی خوانده می‌شود، می‌روید و با نظمی خاص و شکلی چشم‌نواز که میان اجزاء آن وجود دارد، طرحی ویژه از درخت را ارائه می‌دهد. تمام منحنی‌های اسلیمی جهتی به درون و جهتی به بیرون دارند که جزء ذات اسلیمی است که این گرایش به بی‌نهایت دارد و نشانی از جاودانگی در اسلیمی به شمار می‌رود. اسلیمی طرحی است متشکل از قوس‌های دورانی زیبا که با چنگ‌ها، ماهیچه‌ها، سرچنگ‌ها، گره‌ها و انشعاب‌های مناسب کامل می‌شود و زیبایی و شکوه خاصی را دربر می‌گیرد.
 
برخی از پژوهشگران، ریشهٔ این طرح را برگرفته از نقش «درخت زندگی» که در هنر ایران سابقهٔ کهن دارد، می‌پندارند. اما در هر حال اسلیمی نامی جدید است برای طرحی کهن که با شیوه‌های گوناگون و تنوع بسیار از روزگار باستان تاکنون کاربردی گسترده در هنرهای تزیینی ایران بویژه نگارگری ایرانی دارد.
 
باستان‌شناسان و پژوهشگران غربی به هنگام بررسی هنر اسلامی، چون با نقش اسلیمی نخستین بار در سرزمینهای غربی اسلامی چون فلسطین روبه‌رو شدند، این نقوش را عربی پنداشته، آن را «اربسک = عربانه» خواندند. در حالی که پس از مدتی دریافتند که این طرح‌ها هیچ گونه ارتباطی با عرب نداشته، و سرچشمه گرفته از هنر دیگر ملل و از همه بیشتر متأثر از هنر ساسانی، هلنی و بیزانس است اما به هر حال، اسلیمی نقوشی است که در دوره اسلامی به کمال رسیده‌است. طرحی که امروز به نام اسلیمی در هنر ایران شناخته می‌شود، طرحی تجریدی و انتزاعی (دور از طبیعت) و تکامل یافته از نقش مایه‌هایی است که در چند هزار سال کاربرد، دگرگونیهای بسیار به خود دیده، تا به صورت کنونی درآمده‌است.
 
پیشینه
 
انتزاعی کردن نقش‌های گیاهی و جانوری دست کم از هزارهٔ ۴ق‌م، یعنی دوران‌های بسیار پیش از کاربرد آن در میان هنرمندان دیگر سرزمین‌های متمدن جهان کهن از جمله یونان، در آثار هنری ایران، به ویژه بر سفالینه‌های شوش، سیلک کاشان و حصار دامغان رواج داشته‌است.
 
از سویی اگر به پیروی از دیدگاه برخی از پژوهشگران این طرح را برگرفته از «درخت زندگی» بدانیم، نمونه‌های انتزاعی آن را از آغاز هزارهٔ ۳ق‌م بر مهرهای به دست آمده از شوش و پس از آن بر آثار دیگر بخشهای ایران چون لرستان می‌یابیم.
 
در هنر طبیعت گرای هخامنشی به تجسم انسان و حیوان گرایش بیشتری وجود دارد و به نقش‌های گیاهی کمتر پرداخته شده‌است. با این وجود، به هنگام نمایش گیاهان به ویژه در آراستن اشیاء گرایش به تجرید را به ویژه در ساقه‌های پیچان گل لوتوس و برگ نخل آشکارا می‌توان دید.
 
آثار بر جای مانده از دورهٔ اشکانی (۲۵۰ق م - ۲۲۴م) جلوه‌گاه روشنی از روند تکاملی طرح اسلیمی است که در خلال سده‌های بسیار به یکی از زیباترین نقشهای هنر تزیینی ایران تبدیل شد. برخی از نقوش این دوره را می‌توان پیشینهٔ طرح اسلیمی خطایی بعد به شمار آورد و به نمونه‌های بسیار استادانه از طرحهای اسلیمی بر سنگ‌نگاره‌ها، گچ‌بری‌ها و اشیاء فلزی بر می‌خوریم. در آثار این دوره همچون گذشته، اسلیمی گاه به صورت نقش اصلی و گاهی به جای حاشیهٔ تزیینی به‌کار رفته‌است.
 
در دورهٔ ساسانی نقش‌های اسلیمی بیشتر در حجاری‌ها و گچبری‌های این دوره دیده می‌شود و می‌توان اوج چیره‌دستی هنرمندان ایرانی در طراحی اسلیمی را مشاهده کرد و تأثیر شدید هنر ایران ساسانی و حتی اشکانی را در نخستین بنای مشهور اسلامی می‌توان به روشنی دید.
 
هنرمندان سنت گرای ایران در دورهٔ اسلامی نه تنها چون گذشته اسلیمی را زینت‌بخش دست آفریده‌های هنری خود ساختند، بلکه به نوآوری‌هایی نیز پرداخته‌اند. رونق و گسترش سفالگری و کاربرد روز افزون سفالینه، اسلیمی را از نخستین سده‌های هجری به نگارهٔ سفالینه تبدیل کرد. اسلیمی گاهی به صورت نقش اصلی و زمانی همراه با دیگر طرحها، سفالینه‌های نقش دار دورهٔ اسلامی ایران را آراسته است. گاهی نقش مایه‌های به کار گرفته شده در اسلیمیهای این دوره با نمونه‌های بسیار کهن قابل مقایسه است.
 
در بناهای سده ۴ تا ۶ق که از دوره‌های پر بار و درخشان تاریخ هنر ایران به‌شمار می‌آید، گوناگونی و نوآوری در طرحهای اسلیمی چشمگیر است و در آثار سدهٔ ۶ق نوعی از اسلیمی هایی در آثار گچبری و یا آجربری نقشبندی شده‌است که به نظر می رسد از برگ گیاه خاصی الهام گرفته شده اند. درون این اسلیمی ها حالت رگ برگ های موازی دیده می شود که به احتمال زیاد بیانگر برگ های یک نوع پیچک است که برگهای قلب مانند دارد و بعد از رشد به دور خود می پیچد. حتی فرم گردان آن نیز به نوعی نمایانگر گردش پیچک است. این نوع پیچک را در آثار ساسانی مثل درخت زندگی که در حجاری های طاق بستان اجرا شده است می توان دید. بعدها با دخل و تصرفی که هنرمندان در آن انجام دادند، محیط داخلی آن حذف شد و تنها دو بند در هم فرو رفته از آن باقی ماند.
 
از سدهٔ ۵ق کاربرد اسلیمی در هنر کتاب‌آرایی نیز جایگاهی ویژه یافت. نقش داخل شمسهها و ترنجها در تذهیب آثار خطی جایگاهی تازه برای اسلیمی‌های بسیار ظریف بودند.
 
در سده‌های ۶ و ۷ق ساخت خشتهای کاشی مینایی و زرین فام میدان تازه‌ای پیش پای هنرمندان ایرانی برای پدید آوردن طرحهای تازه و زیبای اسلیمی گشود.
 
اسلیمی که در هنر تزیینی گچ‌بری تا سدهٔ ۸ق جایگاهی ویژه داشت، کاربرد فراگیر و گستردهٔ کاشی معرق و خشتی در معماری ایران به ویژه در بناهای مذهبی از این سده رو به فزونی نهاد. این گستره، بستر تازه‌ای برای هنرمندان طراح اسلیمی فراهم آورد. اگر پیش از این اسلیمیهای گچ‌بری شده را تنها در درون بنا می‌دیدیم، از این هنگام هم درون و هم بیرون بنا را آراسته به کاشی با طرحهای گوناگون از جمله اسلیمی می‌یابیم.
 
در سدهٔ ۹ق که این طرح کهن تکامل یافته نام اسلیمی به خود گرفت، با اوجی از کاربرد آن در تمام شاخه‌های هنرهای تزیینی ایران از کتاب آرایی گرفته تا کنده‌کاری بر چوب و سنگ رو به رو هستیم در این سده اسلیمی یکی از رایج‌ترین نقشها در کاشی‌کاری است. قالیها و قالیچه‌های باز مانده از این سده با طرح‌های اسلیمی بر متن و حاشیه، نشان از گسترش کاربرد این طرح در هنر قالی‌بافی دارد.
 
در مکتب هنری اصفهان این طرح دیر پا به اوجی تازه رسید. در دست ساخته‌های هنرمندان سده‌های ۱۱ و ۱۲ق اسلیمی با گوناگونی و ظرافت بسیار در تمامی زمینه‌های هنری به ویژه در کاشی کاری و قالی بافی به کار برده شده‌است. این شکوفایی پس از بر افتادن صفویان هرگز به پایهٔ نخستین بازنگشت.


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,اِسلیمی نقش تزیینی به شکل گیاه با ساقه‌های مارپیچی است که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست. , ,اسلیمی گونه‌ای از نقش و نگار است شامل خط‌های پیچیده و منحنی‌ها و قوس‌های دورانی مختلف که در تزئینات و کتیبهها و بعضی دیگر از کارهای نقاشی ترسیم می‌کنند. اسلیمی گاهی به صورت نقش اصلی و زمانی همراه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت ,بررسی جامع معماری گنبد
دانلود پاورپوینت مدرسه و مسجد آقا بزرگ
پاورپوینت بررسی نقوش هندسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت تفاوت باغ های , ژاپن و باغ های ایران
دانلود هنرهای و عناصر معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
دانلود پاورپوینت مفاهیم معماری مذهبی
دانلود بررسی هنرهای معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
پاورپوینت معماری در جهان اسلام
پروژه مسجد شیخ لطف الله (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) .ppt &doc
پروژه هنر و معماری اسلامی در ایران و آسیای مرکزی (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) . doc
پاورپوینت مساجد دوره اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت آرامگاه ها و زیارتگاه ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت طاق و قوس و گنبد درمعماری اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاخ ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاروانسراها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مدارس (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مساجد (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت اصول معماری ایرانی (استاد پیرنیا) (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
دانلود تحقیق تاریخچه کاشی و کاشیکاری
دانلود تحقیق آشنایی با معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی چفد

پاورپوینت بررسی چفد


تاریخ ایجاد 16/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  2


بخشی از مطلب
 
چَفد یا چَفت، قوس یا جسمی است منحنی شکل برای ایجاد پوشش یکپارچه آسمانه (سقف) بر روی دهانه‌ها. در معماری ایرانی از چفد در گنبدسازی و تاق سازی فراوان بهره برده شده است. چفدها همواره از نگاه ریخت‌شناسی به دو شکل کلی ساخته شده‌اند: مازه‌دار و تیزه‌دار. در معماری ایرانی بیشتر تاق‌هایی که پیش از اسلام ساخته شده‌اند به روش مازه‌دار و بیشتر تاقهاییکه در دوره اسلامی ساخته شده‌اند به روش تیزه‌دار یا جناغی بوده‌اند. بهره‌گیری از شیوه تیزه‌ای یا جناغی احتمالاً به خاطر کمتر کردن ارتفاع تاق یا گنبد بوده است. چفد پنج‌اوهِفت از چفدهای تیزه داری ست که در دوره اسلامی رواج فراوانی یافته است.
 
انواع
 
چفدها به دو دسته کلی باربر و ناباربر تقسیم می‌شوند.[۱]
چفدهای باربر
 
چفدهای باربر گروهی هستند که از تکرارشان طاق‌های باربر و از دورانشان گنبدهای وسیع بوجود می‌آیند. در ایران بعد از اسلام این چفدها تا دهانه‌های بالاتر از ۱۶ گز را نیز در بر گرفته‌اند (گز کوچک = ۹۴ سانتی‌متر و گز سلطانی = ۱۰۶٫۶ سانتی‌متر) و همان‌طور که از نامشان پیداست، قادرند بارهای وارده را بر خود به خوبی تحمل کنند.
 
انواع چفدهای باربر
 
    چفد پنج اوهفت
    چمانه = بیان = دو لنگه (بیان = چفد)
    شبدر یا شبدری
    بیز یا هلوچین
    بستو (کوزه = بستو)
    چفد سروک
 
چفدهای ناباربر
 
این گونه چفدها بارهای وارد بر خود را تحمل نکرده، لذا بیشتر جنبه آمودی دارند یا در دهانه‌های کوچک (حداکثر تا ۳ گز) بکار رفته‌اند و دلایل انتخاب آنها زیبایی، و سادگی آنهاست و اگر در بعضی نقاط به عنوان قوس باربر اجرا گشته‌اند، اغلب شکسته و خطراتی تولید کرده‌اند.
 
انواع چفدهای ناباربر
 
    شاخ بزی
    سه بخشی
    کلیل
    قمی پوش و پانیز
    چمله
 
    طاق با چَفد مازه دار
 
    طاق با چَفد تیزه دار
 
بخش‌های مختلف چفد
 
    تیزه: به رأس چفد که بالاترین نقطه آن است گفته می‌شود.
    افریز: به دهانه چفد گویند، فاصله بین دو پاکار.
    افراز: به بلندای چفد گفته می‌شود، فاصله بین پاکار تا تیزه.
    شکرگاه: به زاویه ۲۲٫۵ درجه چفد شکرگاه گفته می‌شود، اولین شکافتها و خرابی‌ها در این نقطه مشخص می‌شود، در شکرگاه بیشترین نیروی رانشی را داریم.
    ایوارگاه: به زاویه ۶۷٫۵ درجه قوس چفد ایوارگاه می‌گویند، ایوارگاه نقطه‌ای است که بیشترین نیروی فشاری چفد را داریم.
    شانه: به فاصله بین شکرگاه تا ایوارگاه شانه گویند.
    بالِنج یا کناله: به بخش میان پاکار تا شکرگاه گویند.
    پاکار: به پای چفد گویند، جایی که چفد از آنجا شروع می‌شود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب , ,چَفد یا چَفت، قوس یا جسمی است منحنی شکل برای ایجاد پوشش یکپارچه آسمانه (سقف) بر روی دهانه‌ها. در معماری ایرانی از چفد در گنبدسازی و تاق سازی فراوان بهره برده شده است. چفدها همواره از نگاه ریخت‌شناسی به دو شکل کلی ساخته شده‌اند: مازه‌دار و تیزه‌دار. در معماری ایرانی بیشتر تاق‌هایی که ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت ,بررسی جامع معماری گنبد
دانلود پاورپوینت مدرسه و مسجد آقا بزرگ
پاورپوینت بررسی نقوش هندسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت تفاوت باغ های , ژاپن و باغ های ایران
دانلود هنرهای و عناصر معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
دانلود پاورپوینت مفاهیم معماری مذهبی
دانلود بررسی هنرهای معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
پاورپوینت معماری در جهان اسلام
پروژه مسجد شیخ لطف الله (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) .ppt &doc
پروژه هنر و معماری اسلامی در ایران و آسیای مرکزی (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) . doc
پاورپوینت مساجد دوره اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت آرامگاه ها و زیارتگاه ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت طاق و قوس و گنبد درمعماری اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاخ ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاروانسراها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مدارس (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مساجد (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت اصول معماری ایرانی (استاد پیرنیا) (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
دانلود تحقیق تاریخچه کاشی و کاشیکاری
دانلود تحقیق آشنایی با معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی مُقَرنَس در بناهای اسلامی

پاورپوینت بررسی مُقَرنَس در بناهای اسلامی


تاریخ ایجاد 08/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 54 اسلاید   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 5250 kb  تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی مُقَرنَس در بناهای اسلامی
 
پیش گفتار
مقرنس در لغت
کلمه مقرنس 
واحد مقرنس 
مقرنس
3  بعدی از مقرنس
مقرنس کاری
انواع مقرنس
مقرنسهای معلق
مقرنسهای لانه زنبوری
انواع مقرنس ها
مقرنسهای جلو آمده
مقرنسهای روی هم قرار گرفته 
مقرنسهای معلق (استالاکتیت
مقرنسهای لانه زنبوری 
مقرنس در ایران پیش از اسلام
مقرنس در ایران پس از اسلام 
ایجاد گلویی های مفصل تزئینی 
مقرنس در نقاط دیگر جهان
نمونه هایی از انواع مقرنس در نقاط مختلف جهان
مقبره شاه اسماعیل سامانی
گنبد قابوس
مسجد جامع نائین  
محراب مسجد جامع اردبیل 
مسجد جامع اشترخان اصفهان 
مدل سه بعدی مقرنس  
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی مُقَرنَس در بناهای اسلامی , ,پیش گفتار ,مقرنس در لغت ,کلمه مقرنس ,واحد مقرنس ,مقرنس ,3 بعدی از مقرنس ,مقرنس کاری ,انواع مقرنس ,مقرنسهای معلق ,مقرنسهای لانه زنبوری ,انواع مقرنس ها ,مقرنسهای جلو آمده ,مقرنسهای روی هم قرار گرفته ,مقرنسهای معلق (استالاکتیت ,مقرنسهای لانه زنبوری ,مقر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت ,بررسی جامع معماری گنبد
دانلود پاورپوینت مدرسه و مسجد آقا بزرگ
پاورپوینت بررسی نقوش هندسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت تفاوت باغ های , ژاپن و باغ های ایران
دانلود هنرهای و عناصر معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
دانلود پاورپوینت مفاهیم معماری مذهبی
دانلود بررسی هنرهای معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
پاورپوینت معماری در جهان اسلام
پروژه مسجد شیخ لطف الله (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) .ppt &doc
پروژه هنر و معماری اسلامی در ایران و آسیای مرکزی (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) . doc
پاورپوینت مساجد دوره اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت آرامگاه ها و زیارتگاه ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت طاق و قوس و گنبد درمعماری اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاخ ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاروانسراها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مدارس (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مساجد (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت اصول معماری ایرانی (استاد پیرنیا) (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
دانلود تحقیق تاریخچه کاشی و کاشیکاری
دانلود تحقیق آشنایی با معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی اصول بنیادین و الگوی اصیل و قرآنیِ شهر اسلامی

پاورپوینت بررسی اصول بنیادین و الگوی اصیل و قرآنیِ شهر اسلامی


تاریخ ایجاد 06/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 34 اسلاید   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی الگو، مبانی، ارکان، صفات و اصول شهر اسلامی
 
مقدمه
شهر اسلامی
نظریه شهر اسلامی
براون معتقد است که
تعبیر "شهر اسلامی"
اسلام و شهر
فرایند ظهور یک تمدّن از اندیشه و فرهنگ
الگوی اصیل و قرآنیِ شهر اسلامی
ساحتهای حیات
میشواهداف و غایت حیات
نیازهای انسان
تفکّر اسلامی
الگوی اصیل قرآنیِ شهر
مبانی شهر اسلامی
اصل توحید،
عدل
ارکان شهر اسلامی
سه قلمرو اصلی شکلدهنده شهر
نمایش ارتباط و نقش فضاهای سهگانه ی
"فکری"، "رفتاری" و "عینی" به عنوان "رکانِ"
"شهر اسلامی"
صفات شهر اسلامی
صفات فعل الهی:
جلوهها و تجلّیّات )چشمانداز شهر اسلامی(
نتیجهگیری
چیستی "شهر اسلامی
رابطه آثار با اندیشه
منابع شناخت ویژگیهای شهر اسلامی:
پیشنهادات اجمالی:
فهرست منابع
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی , الگو، مبانی، ,ارکان، صفات ,و اصول شهر , اسلامی ,شهر اسلامی ,نظریه شهر اسلامی ,براون معتقد است که ,تعبیر "شهر اسلامی" ,اسلام و شهر ,فرایند ظهور یک تمدّن ,از اندیشه و فرهنگ ,الگوی اصیل و قرآنیِ شهر اسلامی ,ساحتهای حیات ,میشواهداف و غایت حیات ,نیازهای انسان ,تفکّر اسلامی ,الگوی ا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت مفاهیم معماری مذهبی
دانلود بررسی هنرهای معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
پاورپوینت معماری در جهان اسلام
پروژه مسجد شیخ لطف الله (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) .ppt &doc
پاورپوینت مساجد دوره اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت طاق و قوس و گنبد درمعماری اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مدارس (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مساجد (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت اصول معماری ایرانی (استاد پیرنیا) (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
دانلود تحقیق آشنایی با معماری اسلامی
دانلودپاورپوینت خانه در معماری اسلامی
پاورپوینت هنر گچبری
دانلود پاورپوینت پروژه معماری اسلامی خانه های سنتی ایران، کاربری مسکونی
دانلود جزوه حکمت هنر اسلامی
پاورپوینت حریم در معماری اسلامی + 25 مقاله در باره معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت مقرنس در معماری ایرانی و اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی مُقَرنَس در بناهای اسلامی
پاورپوینت بررسی و نقد سنّت گرایان معاصر در زمینه هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی کارکرد کالبدی معنا در نقاشی و معماری اسلامی

پاورپوینت معماری در جهان اسلام

پاورپوینت معماری در جهان اسلام


تاریخ ایجاد 29/10/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 46 اسلاید   قیمت: 4800 تومان     تعدادمشاهده  7


مقدمه
ویژگی‌ها
تاریخچه
معماری اسلامی و یا معماری مسلمین؟
معماری اسلامی کشورهای عربی از قرن پنجم تا هفتم هجری
مکاتب
نقد معماری اسلامی
کاربری بناها
کاخ‌ها
کاروانسراها
حمام‌ها
قلعه‌ها
آب انبارها
بازارها
عناصر تشکیل‌دهنده معماری اسلامی
بادگیر
پله
سردابه
روشهای ساخت و تزیین
مصالح ساختمانی
فناوری‌های جدید و معماری اسلامی
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,معماری در جهان اسلام ,مقدمه ,ویژگی‌ها ,تاریخچه ,معماری اسلامی و یا ,معماری مسلمین؟ ,معماری اسلامی کشورهای عربی ,از قرن پنجم تا هفتم هجری ,مکاتب ,نقد معماری اسلامی ,کاربری بناها ,کاخ‌ها ,کاروانسراها ,حمام‌ها ,قلعه‌ها ,آب انبارها ,بازارها ,عناصر تشکیل‌دهنده معماری اسلامی ,بادگیر ,پله ,س,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود رایگان آرایه های تزیینی گچبری دوره سلجوقی
دانلود پاورپوینت مدرسه و مسجد آقا بزرگ
پاورپوینت بررسی نقوش هندسی در معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت تفاوت باغ های , ژاپن و باغ های ایران
دانلود هنرهای و عناصر معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
دانلود پاورپوینت مفاهیم معماری مذهبی
دانلود بررسی هنرهای معمارى ایران در دورهٔ اسلامى
پروژه مسجد شیخ لطف الله (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) .ppt &doc
پروژه هنر و معماری اسلامی در ایران و آسیای مرکزی (پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی) . doc
پاورپوینت مساجد دوره اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت آرامگاه ها و زیارتگاه ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت طاق و قوس و گنبد درمعماری اسلامی (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاخ ها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت کاروانسراها (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مدارس (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت مساجد (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
پاورپوینت اصول معماری ایرانی (استاد پیرنیا) (آشنایی با معماری اسلامی) .ppt
دانلود تحقیق آشنایی با معماری اسلامی
پاورپوینت تزئینات معماری در دوره قاجار
پاورپوینت تاریخچه کاشی در ایران