دانلود انطباق اصول معماری در دوره اسلامی با عرفان اسلامی word
این تحقیق در 97 صفحه و در قالب word تحریر شده است. فهرست و خلاصه فایل بصورت فایل پی دی اف در لینک زیر ارائه شده است.
حجم فایل: 832 KB
فهرست
چکیده ............................................... 1
مقدمه ............................................... 1
فصل اول
هنر و معماری اسلامی .................................. 2
فصل دوم
عرفان اسلامی ......................................... 7
فصل سوم
حکمت انسی و معرفت شناسی هنر اسلامی .................. 11
ماده اثر هنری )خیال و تخیل (........................ 12
مبدا تثر هنری) جذبه و مکاشفه حقیقت(................. 11
کشف صوری و کشف مخیل ................................ 11
عالم خیال ومراتب قوای ادراکی ....................... 11
ریشه شناسی هنر ..................................... 11
نسبت میان عرفان و هنر .............................. 22
مبدا الفائات درخیال هنر دینی و دنیوی ) خیال ممدوح و خیال مذموم(......................................... 21
صورت تثر هنری )زیبایی(.............................. 27
مرگ زدایی و مکاشفه اساطیری) شعر زدایی در فلسفه یونان(.............................................. 27
غایت اثر هنری)کائارسیس- تزکیه روح مخاطب(............ 12
فصل چهارم
ماهیت وحدت هنر و معماری اسلامی ...................... 11
فصل پنجم
معماری و عرفان در کعبه ............................. 13
فصل ششم
مفاهیم و اصول بنیادی معماری ایران در دوره اسلامی..... 31
1( اصل سیر از کثرت به وحدت ......................... 31
2( اصل سیر از ظاهر به باطن ......................... 33
1( اصل فراوری و انتزاع از طبیعت .................... 33
3( اصل سامامدهی اهداف کارکردی- سازه ای و کالبدی .... 33
1( سلسله مراتب- تداوم .............................. 33
1( درون گرایی ...................................... 31
7( مرکزیت .......................................... 31
3( پرهیز از بیهودگی ................................ 37
1( نیارش ........................................... 37
12 ( خودبسندگی ....................................... 33
11 ( مردم واری ....................................... 33
12 ( جهان شمولی و انعطاف پذیری ....................... 31
11 ( وحدت متکثرات .................................... 11
13 ( سودمندی اجتماعی ................................. 11
11 ( تزیینات منحصر به فرد ............................ 12
11 ( اعطای وجه تزیینی به عناصر ساختمانی .............. 11
17 ( توجه به جنبه های معنوی رنگ ...................... 11
13 ( ملازمت پیوسته با خشنویسی ......................... 11
11 ( هندسه خاص و خالص ................................ 12
22 ( حساسیت نسبت به جهات ............................. 11
21 ( تقارن ........................................... 12
22 ( ایجاد تضاد در فضای بیرون و درون ................. 12
21 ( خدا بنیادی و دعوت دینی .......................... 11
فصل هفتم
مسجد نمونه متعالی معماری ایران در دوره اسلامی ....... 11
مفاهیم ارزشی- عقیدتی و تبلور آن در مسجد ............ 17
نتیجه گیری ......................................... 72
منابع و ماخذ ....................................... 72