معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

پاورپوینت بررسی سبک‌شناسی معماری ایران

پاورپوینت بررسی سبک‌شناسی معماری ایران


تاریخ ایجاد 13/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  9


تمامی بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، بویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌است.
 
معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.
 
فهرست مطالب
 
۱ ویژگی‌های معماری ایرانی
۱.۱ ضرورت پیمون در معماری ایرانی
۲ سبک‌شناسی معماری ایران
۲.۱ پیش از اسلام
۲.۲ پس از اسلام
۳ پرهیز از بیهودگی
۴ اصول پویا در معماری گذشته ایران
۴.۱ گرایش اجتماعی و معماری
۴.۲ فرهنگ اصول حاکم و پویا
۴.۳ اصل نظم و وحدت
۴.۴ اصول ورودیها
۴.۵ حیاط (فضای باز)
۴.۶ نیارش و هندسه
۴.۷ اصل گنبد سازی
۴.۸ اصل طبیعت
۵ واژگان
۶ جستارهای وابسته
۷ فناوری‌های جدید و معماری ایرانی
۸ پانویس
۹ منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,سبک‌شناسی معماری ایران ,۱ ویژگی‌های معماری ایرانی ,۱.۱ ضرورت پیمون در معماری ایرانی ,۲ سبک‌شناسی معماری ایران ,۲.۱ پیش از اسلام ,۲.۲ پس از اسلام ,۳ پرهیز از بیهودگی ,۴ اصول پویا در معماری گذشته ایران ,۴.۱ گرایش اجتماعی و معماری ,۴.۲ فرهنگ اصول حاکم و پویا ,۴.۳ اصل نظم و وحدت ,۴.۴ ا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش حوض در معماری سنتی ایران
پاورپوینت بررسی ویژگی های معماری دوران قاجار

پاورپوینت باغ ایرانی

پاورپوینت باغ ایرانی


تاریخ ایجاد 13/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 7900 تومان     تعدادمشاهده  7


 
در ادبیات ایران به باغ ایرانی "باغ سرا" و یا پردیس یا فردوس گفته می شده است. واژه باغ ایرانی جدید و ترجمه پرشن گاردن است. باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد . دوم : محصور است با دیوارهای بلند سوم در داخل باغ عمارت تابستانی و استخر آب قرار دارد. این سه مشخصه باغ های ایرانی را متمایز می کند. در واقع این باغ سراهای ایرانی را جهانگردان اروپائی که مشاهده کردند آنرا با مشخصه و نام "پرشن گاردن" وصف کردند.باغ ایرانی یا"باغ سرای" به ساختار و طراحی منحصر به فرد آن اشاره دارد. باغ ایرانی با تاریخ پیدایش قنات پیوند دارد اولین باغ‌های ایرانی در مسیر خروجی قنات‌ها شکل گرفته است. نمونه اینگونه باغ‌ها را می‌توان در طبس، یزد، گناباد، و بیرجند و اکثر مناطق کویری دید. یکی از مشخصه‌های باغ ایرانی عبور جوی آب در داخل باغ هست که معمولاً در این باغ سراها در وسط باغ استخر و یک عمارت و یا ساختمان تابستانی وجود داشته است. بعضی باغ‌ها بصورت چار باغ بوده و آب را در ۴ مسیر عبور می‌داده‌اند.[۱]
 
باغ ایرانی پاسارگاد را ریشهٔ معماری این باغ‌ها دانسته‌اند. کوروش کبیر شخصاً دستور داده بود که باغ پاسارگاد چگونه ایجاد شود و درخت‌ها نیز به چه شکل کاشته شوند و در واقع هندسی‌سازی باغ و شکل و شمایل آن از دیدگاه کوروش به باغ ایرانی گرفته شده‌است. در دورهٔ ساسانیان نیز باغ‌ها در جلوی کاخ‌ها و معابد شکل گرفتند و این موضوع در دورهٔ اسلامی نیز ادامه یافت.[۲]
 
قدیمی ترین سند تصویری که نظم باغ ایرانی را به تصویر می‌کشد به دوره ساسانیان باز می‌گردد. در نقش برجسته طاق بستان، صحنه شکار خسرو پرویز، طرح باغ-شکار او را در طاق بستان نشان می‌دهد. این نقش برجسته تا حدود زیادی هندسه باغ و عملکرد آن را هویدا می‌کند.[۳]
 
این باغ‌ها عنوان یک ساختار کامل، بیانگر رابطهٔ تنگاتنگ میان بستر فرهنگی و طبیعی است و نشانه‌ای از سازگار نمودن و همسو کردن نیازهای انسان و طبیعت است. در گذشته باغ ایرانی بروز توان نهفتهٔ محیط و ادراک پیچیدگی‌های آن بود. خالق باغ با اتکا به دانش تجربی خود فضایی را ایجاد می‌کرد که باعث بقاء و پویایی بستر طبیعی می‌شد.[۴]
 
فهرست مطالب
 
۱ تاریخچه
۲ واژه‌شناسی
۳ بررسی اولین چهار باغ
۴ هندسه
۵ گونه درختان
۶ باغ – فرش ایرانی
۶.۱ بازتاب باغ در فرش ایران
۷ پردیس در بستر معماری و فرش ایران
۸ میراث جهانی
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت باغ ایرانی ,۱ تاریخچه ,۲ واژه‌شناسی ,۳ بررسی اولین چهار باغ ,۴ هندسه ,۵ گونه درختان ,۶ باغ – فرش ایرانی ,۶.۱ بازتاب باغ در فرش ایران ,۷ پردیس در بستر معماری و فرش ایران ,۸ میراث جهانی ,منابع,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت معماری هخامنشیان
دانلود پاورپوینت بررسی اصول طراحی معماری سنتی ساحلی بوشهر
پاورپوینت بررسی معماری با خاک
پاورپوینت بررسی فضاهای جمعی زنده در معماری سنتی ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی ظرفیت های آبنما در طراحی معماری داخلی ایرانی
دانلود تحقیق چگونگی ورود معماری غرب در قزاق خانه
دانلود مقاله معماری دوره قاجار
دانلود مقاله معماری دوره قاجار
معماری سنتی ایران

پاورپوینت بررسی بازتاب سنت در معماری ایران

پاورپوینت بررسی بازتاب سنت در معماری ایران


تاریخ ایجاد 06/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید   قیمت: 6800 تومان     تعدادمشاهده  3


بخشی از منطلب
معماری، همانند برخی دیگر از هنرها و پدیده های اجتماعی در ایران تا اوایل دوره قاجار به طور عمده از عوامل و پدیده های درونی جامعه تاثیر می پذیرفت و تحول و تطور آن به صورت درون زا، از آهنگی کُند و هم آهنگ با سایر پدیده های هنری و اجتماعی برخوردار بود. از دوره قاجار در پی آمد و شد سفرا و هیئت های سیاسی، اقتصادی و در مواردی کمیسیون های مذهبی اروپایی، روسی و هیئت های عثمانی به ایران، به تدریج برخی عناصر و خصوصیات معماری ایرانی به تقلید از سرزمین های مزبور و به ویژه اروپا دگرگون شد.
 
آشنایی با بعضی از هنرهای اروپایی مانند نقاشی و اقتباس از آن از دوره صفویه آغاز شد، اما در آن دوره هنر معماری از غرب چندان اثر نپذیرفت، در حالی که اقتباس از معماری اروپایی در دوره قاجار به صورت های گوناگون از جمله اقتباس برخی از عناصر تزیینی مانند نقوش سرستون ها یا نقوش تزیینی بالای سردر ورودی ها تا اقتباس از بعضی عناصر معماری مانند سنتوری ها و فرم پنجره ها و حتی در مواردی اقتباس کامل ترکیب حجمی و عناصر یک ساختمان صورت می گرفت. بنابراین تقلید از معماری اروپایی و روسی از دوره قاجار به صورت آشکار و ملموس در ایران آغاز شد و همراه با تحولات و دگرگونی هایی که در سایر ارکان و پدیده های اجتماعی ایران مانند عرصه های سیاسی و حکومتی رخ داد، ادامه یافت. این اقدام غالباً نوعی تجددخواهی و پیشرفت به شمار می رفت. در متون دوره قاجار به این موضوع با دیدگاهی مثبت توجه شده است. برای نمونه می توان به مطلب روزنامه شرف و شرافت درباره عمارت خوابگاه که در مجموعه ارگ تهران بود، توجه کرد. در این روزنامه چنین نوشته است: «این عمارت مبارکه به وضع و طرح یکی از عمارات بسیار خوب فرنگستان است. این عمارت بدیع الوضع خوابگاه که عمارت مجرد منفردی است، مایل به طرف شمالی حیاط حرم خانه مارکه بنا شده و چهار طرف آن مفتوح و منفصل از ابنیه دیگر است.»
 
تقلید از معماری اروپایی و روسی در دوران رضاشاه نیز ادامه یافت و بناهای متعددی با طرح های کاملاً غیرایرانی  طراحی و ساخته شدند. ساختمان تلگراف خانه و عمارت بلدیه در میدان توپخانه و عمارت پیرامون میدان حسن آباد از نمونه های چنین اقتباس هایی هستند. به عبارت دیگر نه تنها فضاهای معماری، بلکه بسیاری از انواع فضاهای شهری نیز از این تحول و دگرگونی تاثیر پذیرفتند.
 
در این دوره گرایش خاصی در معماری ایرانی پدید آمد که آن را غالباً سبک ملی یا نوعی باستان گرایی دانسته اند. این گرایش به سبب شکل گرفتن نوعی ناسیونالیسم در ایران که از احساسات ملی گرایانه پدید آمده در منطقه نیز تأثیر پذیرفته، شکل گرفت و بازتاب آن در معماری به صورت سبکی بروز کرد که در آن از عناصر معماری باستانی ایران استفاده می شد. ساختمان شهربانی کل کشور که در آن از ترکیب حجمی، سرستون ها و کنگره های تخت جمشید استفاده شده و نیز ساختمان بانک ملی در خیابان فردوسی از نمونه های این نوع بناها به شمار می آیند. ایوان مدائن نیز از عمارت هایی بود که در مواردی مورد اقتباس قرار می گرفت. ایوان و طاق عظیم آن در موزه ایران باستان مورد تقلید قرار گرفت و آندره گدار این موزه را با نوعی توجه به معماری باستانی طراحی کرد.
 
به این ترتیب ملاحظه می شود که ملی گرایی در معماری با توجه به سبک های باستانی تنها به معماران ایرانی منحصر نمی­شد، بلکه به سبب تمایلات اجتماعی موجود و به ویژه گرایش حکومت وقت به نوعی وطن گرایی ناسیونالیستی، معماران غیرایرانی مانند آندره گدار، ماکسیم سیرو و لئون مارکوف نیز غالباً در آثار خود از معماری باستانی ایران الهام می گرفتند.
 
در کنار دو گرایش مزبور (تقلید از بناهاب کلاسیک یا نئوکلاسیک اروپایی و ملی گرایی) می توان به دو گرایش عمده دیگر توجه کرد. نخست تداوم معماری سنتی ایران که به ویژه آن را در بناهای آیینی، مانند مساجد و مزارها می توان مشاهده کرد و سپس به معماری مدرن که در بعضی از ساختمان های اداری و مسکونی آن دوره قابل مشاهده است. ساختمان راه آهن که گویا توسط هینریش آلمانی طراحی شده، فروشگاه فردوسی (فروشگاه شهر و روستا در خیابان فردوسی)، هنرستان دختران در خیابان سرهنگ سخایی از این گروه به شمار می آیند.
 
عوامل بسیار متعددی در دو دهه نخست قرن معاصر در شکل گیری گرایش های گوناگون در معماری موثر بودند که خواست حکومت و اعیان و رجال یکی از مهم ترین آن ها و به خصوص در طراحی و احداث ساختمان های اداری و دولتی به شمار می­آید.
 
گسترش مدرنیسم در غرب، همراه با ورود بعضی از کالاها و مظاهر تولید صنعتی و تکنولوژی نوین در ایران و پدیدار شدن دگرگونی هایی در بافت های شهری، مصالح بنایی و دگرگونی هایی در نظام اداری و اجتماعی کشور موجب توجه به مدرنیسم در ایران شد و این گرایش به وسیله برخی از معماران ایرانی که در اروپا تحصیل کرده بودند مانند وارطان، در طراحی ساختمان ها، گسترش یافت. به گونه ای که از دهه سوم قرن چهاردهم شمسی دو گرایش اصلی و عمده، مدرنیسم و سنت­گرایی و چند گرایش فرعی در معماری ایرانی شکل گرفت.
 
چه بسا بتوان اظهار داشت که از یک سو به سبب فقدان نهادها، مراکز و معماران و هنرمندان سنتی آگاه، اندیشمند و کارآزموده ای که بتواند معماری سنتی را متناسب با امکانات، شرایط و مقتضیات نوین توسعه دهند و از سوی دیگر موج گسترده و عظیم غرب گرایی که نه تنها معماری و بسیرای از هنرها، بلکه بسیاری از شیون اجتماعی کشور را در بر گرفته بود. معماری سنتی و آموزه های آن محدود شد. البته این محدودیت منجر به از میان رفتن آن نشد، بلکه کما بیش همزمان با شکل گیری مکتب پست مدرنیسم، گرایش به کاربرد برخی از اصول، مفاهیم و عناصر معماری سنتی در معماری معاصر گسترش یافت و گروهی از معماران تحصیل کرده نیز آثاری با این گرایش طراحی و احداث کردند. برخی از این آثار غالباً به عنوان آثار ارزشمند معماری ایرانی در دهه های پیش از انقلاب اسلامی به شمار می آیند. پس از انقلاب اسلامی از یک سو به سبب وجود گرایش های پیشین نسبت به معماری سنتی ایران و از سوی دیگر به علت گرایش ایدئولوژیک و فرهنگی انقلاب، توجه به معماری سنتی بیش از پیش مورد عنایت قرار گرفت و آثار فراوان و متعددی به این ترتیب طراحی و ساخته شدند.
 
مدرنیسم چه به شکل نخستین و چهبه صورت های بدیع و امروزی هنوز یکی از گرایش های مهم در طراحی به شمار می آید و اکنون نیز کمابیش مانند چند دهه گذشته یک سوال مهم و کلی وجود دارد و آن این است که: چگونه می توان از اصول، مفاهیم یا عناصر معماری سنتی ایران در دوره معاصر استفاده کرد؟ البته آشکار است که نمی توان معماری سنتی را همانند گذشته مورد استفاده قرار داد، زیرا الگوهای اجتماعی و فرهنگی، تکنولوژی ساختمان و صنایع و مصالح ساختمانی، بافت شهری و عرصه های عمومی و بسیاری از پدیده های فرهنگی و تمدنی به نحوی دگرگون شده اند که دیگر کسی در اندیشه الگوبرداری ساده و ابتدایی از معماری نیست، اما هنوز بسیاری از هنرمندان و معماران ایرانی معتقدند که می توان از برخی اصول و مفاهیم معماری سنتی برای حداقل برخی از انواع بناها استفاده کرد. در این حالت است که پرسش فوق می تواند معنی پیدا کند. برای اشاره به اهمیت موضوع می توان اشاره کرد که این سوال فقط در ایران مطرح نیست بلکه در بسیاری از کشورهای شرقی که در ده های اخیر در پی تحولات جهانی با فرهنگ و تمدن غرب سروکار پیدا کرده اند، مطرح می باشد.
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از منطلب ,معماری، همانند برخی دیگر از هنرها و پدیده های اجتماعی در ایران تا اوایل دوره قاجار به طور عمده از عوامل و پدیده های درونی جامعه تاثیر می پذیرفت و تحول و تطور آن به صورت درون زا، از آهنگی کُند و هم آهنگ با سایر پدیده های هنری و اجتماعی برخوردار بود. از دوره قاجار در پی آمد و شد سفرا و ,

پاورپوینت بررسی نقادانه در خصوص معماری معاصر ایران

پاورپوینت بررسی نقادانه در خصوص معماری معاصر ایران


تاریخ ایجاد 06/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی نقادانه در خصوص معماری معاصر ایران
 
مقدمه
جستجوی ناتمام برای دستیافتن به فضای معماری
عرصه معماری و صحنه شهرهای معاصر ایران
تعابیر متعددی از وضعیت معماری معاصر ایران،
بیان وجود آشفتگی در معماری معاصر ایران
آشفتگیهای فرهنگی در معماری
گونه گونی شکل بناها و هزارچهره بودن شهر،
فرهنگ، شخصیت و خلقیات ایرانیان در تاریخ
شخصیت اجتماع ایرانی
جبران شکستها با پیروزیها )فتح فرهنگی(
فضای ناآرام و پرتلاطم جامعه
غیرقابل پیشبینی بودن آینده و متکی بودن» اتفاق « 
شخصیت و خلق فرد ایرانی
شخص گرایی ایرانی،
پنهان داشتن عقاید واقعی
سکون و نبوغ بقا )زندهدلی فناناپذیر ایرانی(
گذشتهگرایی و تقدیرگرایی
افراط تفریط، و فقدان آیندهنگری
دیدگاههای مختلف درباره پیوستگی تجربه تاریخی در ایران
انباشت تجربه تاریخی، ثمره ایده پیوستگی تاریخی
. گسست تاریخی 11 در تقابل با انباشت تجربه تاریخی
تجربه تاریخی در ایران، انباشت یا عدم انباشت و تکرار؟
تبیین ویژگیهای عمده جامعه کوتاهمدت
تکثر و تعدد سلسلهها؛ گسست و عدم تداوم فرهنگی در ایران
مهمترین موجدان تحولات فرهنگی معماری پس از دهه 41
بحران فرهنگی و اجتماعی معماری و ریشههای آن
چیستی بحران فرهنگی اجتماعی در معماری
فرایند گام به گام گسست معماری در ایران
نقطه بحرانزای تحولات در معماری
چهره بحرانی تحولات فرهنگی اجتماعی ایران
مروری بر اصلاحات ارضی و شأن نزول آن
جاذبه شهرنشینی، مهاجرت و نتایج آن در گسترش و رشد وسعت شهرها
مؤلفه های بحرانساز دگرگونیها و تحولات در دوره معاصر
"سرعت" دگرگونی و تحول
گرگونی و تحول » میزان و حجم «
"فرایند و چگونگی" دگرگونی و تحول
نتیجه گیری
فهرست منابع :
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی نقادانه در خصوص معماری معاصر ایران , ,مقدمه ,جستجوی ناتمام برای دستیافتن به فضای معماری ,عرصه معماری و صحنه شهرهای معاصر ایران ,تعابیر متعددی از وضعیت معماری معاصر ایران، ,بیان وجود آشفتگی در معماری معاصر ایران ,آشفتگیهای فرهنگی در معماری ,گونه گونی شکل بناها و هزارچهره بودن شهر، ,فر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
دانلود پاورپوینت بررسی یخچال در معماری
دانلود بررسی کتیبه‌هاى ایرانی
دانلود پاورپوینت بررسی بادگیر ها
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت آرمان‌گرایی در معماری تزیینی ایران
پاورپوینت ایران بعد از اسلام شامل 59 اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری
پاورپوینت آشنایی با بناهای تخت سلیمان وآرامگاه کــوروش وکاخ دروازه وبوستان پاسارگاد و کاخ بار عام کوروش و کاخ اختصاصی کوروش
پاورپوینت تحلیل مهرازی سرزمین آریاییان قبل از اسلام
پاورپوینت بررسی پنج اصل معماری ایران
دانلودجزوه فن شناسی معماری ایران
دانلود پاورپوینت مهرآب (راز و رمز معماری ایرانی)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
دانلود تحقیق شهر فیروزآباد در دوران ساسانیان
دانلود تحقیق فلسفه طراحی باغ از 2000 سال پیش از میلاد تا 2000 سال پس از میلاد
هفت پنجره به سوی معماری عرفانی
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

پاورپوینت تزیینات در معماری

پاورپوینت تزیینات در معماری


تاریخ ایجاد 24/04/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 150 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 5157 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت تزیینات در معماری 
 
 
مقدمه
تقسیم بندی 
الف- سیستماتیک (حکمی)  مانند سر در مسجد جامع کرمان
 ب- رونده (اجرایی مشابه کاغذ دیواری دارند .
3.بر اساس شکل و فرم تزئینات   
A سطوح جلو و عقب 
B تزئینات گیاهی
C نقوش هندسی
D. نقوش انسانی و حیوانی 
E. نقوش ساختمانی                
F. تزئینات خطی
H. انواع تزئینات معماری اسلامی ایران :
کاربندی چیست ؟
کاشی کاری در کاربندی
پیشینه تاریخ
کاربندی و تزئینات گچبری خانه ملاصدرا - کهک (دروه صفوی
کاربندی درمسجد جامع اصفهان 
مسجد شیخ لطف الله
اجزاء و ساخت کاربندی
1- کاربندی قالب شاغولی
2-  کاربندی قالب سرسفت 
‏  گنبد میانی روی کاربندی با روزنه های اطراف
کاربندی قالب شاغولی بر دو نوع است 
کاربندی رسمی 
2- کاربندی اختری
نمونه کاربندی از بازار تبریز 
پلان های بازار تبریز همراه با پلان معکوس 
مقاطع بازار تبریز با قسمتهای کاربندی  
اجرای کاربندی 
مقرنس 
مقرنس چیست؟
تاریخ مقرنس در ایران و جهان اسلام
مقرنس در ایران پیش از اسلام
مقرنس پس از اسلام در ایران
گنبد علی نیز که در ابر قو (ابرکوه)
برج طغرل نیز که مربوط به قرن ۵ و ۶ (۵۳۴) است در ۴ ردیف دارای مقرنس .
گنبد معروف کبود در مراغه
گنبد نظام الملک و تاج الملک مسجد جامع اصفهان و مسجد جامع اشترجان 
مقرنسها از دیدگاه فنی و کاربردی
نمونه ای از تزیینات ساختاری و غیر ساختاری 
نمایی از روشندان در سقف مسجد سپهسالار 
نماهای مسجد سپهسالار 
شبستان مسجد سپهسلار  
نمونه ی تزئینات فلزی در مسجد  
تپه حسنلو
آرامگاه چَپَلی اُوغلی ، اَبهَر
آجرکاری آرامگاه چَپَلی اُوغلی ، اَبهَر
گنبد نظام الملک ، گنبد تاج الملک
محراب اولجایتو، چهار ایوان 
تزئینات مسجد جامع اردستان
مسجد جامع اردستان
گنبد علی،ابرکوه
برج طغرل 
برج شبلى در دماوند 
مسجد جامع اصفهان
مسجد جامع اردستان
مسجد میر چخماق (امیر چخماق)
گچ‌بری
تاریخچه ی گچبُری
گچبری خانه بروجردی ها  در کاشان
دوره‌های گچ‌بری در هنر ایران 
کاشی کاری
کاشی معرق - پنجره مشبک کاری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
کاشی هفت رنگ  
آینه کاری در معماری
پیدایش آینه کاری 
کاخ آیینه خانه 
عمارت شمس العماره
(تالار آینه) کاخ گلستان
تزئینات آرامگاه میرشمس الدین لاهیجانی لاهیجان
مسجد چوبی
خط بنایی
منابع 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,تزیینات در معماری ,تقسیم بندی ,الف- سیستماتیک (حکمی) , مسجد جامع کرمان , ب- رونده (اجرایی ,3.بر اساس شکل ,و فرم تزئینات ,A سطوح جلو و عقب ,B تزئینات گیاهی ,C نقوش هندسی ,D. نقوش انسانی و حیوانی ,E. نقوش ساختمانی ,F. تزئینات خطی ,H. انواع تزئینات معماری اسلامی ای,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایران
پاورپوینت حیاط ایوان طاق گنبد
پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
پاورپوینت درآمدی به بحران هویت در معماری امروز
پاورپوینت و ورد تأثیر هنر و معماری اسلامی بر هنر و معماری اروپا و امریکا
پاورپوینت دورنگرایی در معماری ایرانی
پاورپوینت تحلیل و بررسی پاسارگاد
پاورپوینت بررسی و مطالعه جاده ابریشم و دلایل احیای مجدد آن
دانلود پاورپوینت بررسی درونگرایی در معماری ایران
دانلود پاورپوینت تاریخچه معماری در ایران
دانلود پاورپوینت مجموعه پاسارگاد
دانلود پاورپوینت دیوارنگاری در معماری ایران