چکیده :
در این پژوهش به بررسی سیر تحول مرمت در دوره های تاریخی اروپا پرداخته شده
است ، وظیفه سر آمدان فرهنگ امروز در مقابل گذشتگان همانا حس مسؤلیت در
برابر آثار هنری است که از آنها به عنوان یادگار به دست ما رسیده است. فرم و
شکل خاص اثر هنری به همراهی معنی و مفهوم آن به عنوان میراث فرهنگی و
تاریخی یک ملت معرفی میگردد و حق دخالت انسان مدرن امروزی در آثار هنری و
تاریخی که به دورانهای گذشته و حال و آینده تعلق دارد در حدودی است که
نتیجه آن احساس مسؤلیت در حفظ و نگهداری این آثار خواهد بود.
سایر عناوین موجود :
مقدمه
تعاریف مرمت
انواع مرمت
1.مرمت علمی و ارکئولوژیک
2.مرمت ارتیستیک یا هنری
انواع سبک های مرمت یا روش های مختلف باز زنده سازی
1.مرمت یا باززنده سازی حفاظتی
2.باززنده سازی سبکی:(اناستیلوز)
3.پاک سازی سبکی:
4.مرمت تکمیلی:
نگرشی بر تاریخ مرمت در اروپا
- « مرمت در قرون وسطی» 1450ــ 476 میلادی
- «مرمت در دورة رنسانس » قرون 16ـ 14 میلادی
- «مرمت در دورة باروک»
- «معماری و مرمت در زمان انقلاب صنعتی» :
ــ مرمت در دورة نئوکلاسیسم و رومانتی سیسم:
نظریات ویته در مرمت:(فرانسه)
نظریه لوکا بلترامی(1933-1854م)ایتالیا:
نظریه کامیلو سیت(1903-1843م)اتریش:
کامیلو بویی تو(1914-1836م)ایتالیا:
جوانونی(1947-1873م)ایتالیا:
خلاصه ای از عقاید پروفسور براندی تئوریسین و مرمتگر معروف ایتالیا:
پیشنهادات براندی:
قوانین مرمت ایتالیا(1972)
قوانین اتن 1931
منابع و ماخذ