معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

دانلود پاورپوینت بررسی خانه حاج رسولیها اصفهان بهمراه پلان ها و نمامقاطع و پرسپکتیو و تصاویر

دانلود پاورپوینت بررسی خانه حاج رسولیها اصفهان بهمراه پلان ها و نمامقاطع و پرسپکتیو و تصاویر


تاریخ ایجاد 27/05/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 20 اسلاید - دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  7


بخشی از مطلب
تاریخ بنای این خانه به احتمال زیاد اواخر دوران زندیه می باشد. بانی این ساختمان شخصی به نام حاج رسولیها از تجار معتبر و خوشنام اصفهان بوده است.
 
در چهار جبهه حیاط مستطیل شکل خانه فضاهای آن واقع شده اند. در میانه این ۴ جبهه، ۴ تالار زیبا قرار گرفته اند که پوشیده از تزئینات مقرنس، قطاربندی، گچبری، طلاکاری و نقاشی روی گچ هستند.
 
 تالاری که در جبهه شمالی بنا واقع شده است از بقیه تالارها وسیع تر است. بخش اندرونی خانه از ساختمان جدا شده و به صورت خانه مستقلی درآمده است. جبهه جنوبی خانه شامل تالار و دو اتاق سه دری در طرفین آن است که فضاهای آن توسط دو کفش کن از یکدیگر جدا می شوند.
طبقه دوم شامل اتاق های سه دری و دو اتاق دیگر است. تالارهائی که در دو جبهه شرقی و غربی بنا واقع شده اند با ارتفاعی معادل ۲ طبقه دارای ارسی های مرتفع و وسیعی هستند که به سوی حیاط باز می شوند. ارسی غربی کاملاً تخریب شده است.
 
در گوشه جنوب غربی، ورودی خانه واقع شده و شامل سر در و هشتی است. در طبقه بالای هشتی اتاق زیبائی قرار دارد که با اتاق گوشواره جبهه جنوبی خانه مرتبط است. تزئینات فراوان گچبری رنگی نماهای حیاط به مرور زمان به صورت قطعاتی از دیوار جدا شده اند. این قطعات در عملیات مرمتی سال ۱۳۵۷ و ۱۳۶۴ شمسی تثبیت شده اند و از ریزش آن ها جلوگیری به عمل آمده است. نماهای خانه، پنجره های متعدد مشبک به شیشه های رنگی و گره چینی چوبی دارند که بیشتر آن ها آسیب دیده اند و حوض مستطیلی که در وسط حیاط واقع شده زیبائی مخصوص به عمارت داده است
در کوچه حاجیان خانه زیبائی قرار دارد که تاریخ بنای آن به احتمال زیاد اواخر دوران زندیه میباشد. بانی این ساختمان شخصی به نام حاج رسولیها از تجار معتبر و خوشنام اصفهان بوده است . در چهار جبهه حیاط مستطیل شکل خانه فضاهای آن واقع شده اند. در میانه این 4 جبهه ، 4 تالار زیبا قرار گرفته اند که پوشیده از تزئینات مقرنس، قطار بندی ، گچبری ، طلا کاری و نقاشی روی گچ هستند . متاسفانه قسمتهای مختلف خانه و تزئینات آن آسیب زیادی دیده اند. تالاری که در جبهه شمالی بناواقع شده است از بقیه تالارها وسیعتر است. بخش اندرونی خانه از ساختمان جدا شده و بصورت خانه مستقلی در آمده است. جبهه جنوبی خانه شامل تالار و دو اتاق سه دری در طرفین آن است که فضاهای آن توسط دو کفش کن از یکدیگر جدا میشوند. طبقه دوم شامل اتاقهای سه دری و دو اتاق دیگر است . تالارهائی که در دو جبهه شرقی و غربی بنا واقع شده اند با ارتفاعی معادل 2 طبقه دارای ارسیهای مرتفع و وسیعی هستند که به سوی حیاط بازمیشوند. ارسی غربی کاملا تخریب شده است. در گوشه جنوب غربی ورودی خانه واقع شده و شامل سر در و هشتی است . در طبقه بالای هشتی اتاق زیبائی قرار دارد که با اتاق گوشواره جبهه جنوبی خانه مرتبط است . تزئینات فراوان گچبری رنگی نماهای حیاط به مرورو زمان به صورت قطعاتی از دیوار جدا شده اند. این قطعات در عملیات مرمتی سال 1357 و 1364 شمسی تثبیت شده اند و از ریزش آنها جلوگیری بعمل آمده است. نماهای خانه پنجره های متعدد مشبک به شیشه های رنگی و گره چینی چوبی دارند که بیشترآنها آسیب دیده اندوحوض مستطیلی که در وسط حیاط واقع شده زیبائی مخصوص به عمارت می داده است . با آنکه گذشت زمان و بی توجهی مالکین آسیبهای فراوانی به بنا وارد آورده است هنوز هم این خانه قدیمی یکی از نمونه های زیبای معماری اواخر زندیه به شمار میرود.


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,تاریخ بنای این خانه به احتمال زیاد اواخر دوران زندیه می باشد. بانی این ساختمان شخصی به نام حاج رسولیها از تجار معتبر و خوشنام اصفهان بوده است. , ,در چهار جبهه حیاط مستطیل شکل خانه فضاهای آن واقع شده اند. در میانه این ۴ جبهه، ۴ تالار زیبا قرار گرفته اند که پوشیده از تزئینات مقرنس، قطارب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری عمارت عین الدوله
پروژه بررسی خانه های کاشان،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی عمارت معین التجار
پاورپوینت بررسی عمارت شهرداری تبریز
پروژه بررسی خانه محمدیه ،تدین سمنان ،پاورپوینت
پروژه تحلیل و بررسی عمارت عین الدوله،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی،عمارت کلاه فرنگی،عشرت آباد تهران
پاورپوینت بررسی خانه کلانترى تبریز-Kalântari House
پاورپوینت بررسی خانه علوى تبریز-موزه سفال- Alavi House
پاورپوینت بررسی خانه حاج شیخ-در تبریز-Hâj Sheikh House
پاورپوینت بررسی خانه ساوجبلاغى ها-در تبریز-Sâvojbolâghis House
پاورپوینت بررسی خانه تاریخی نیشابورى-مهد قرآن -در تبریز-Nishâburi House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی لاله ایی ها تبریز-Lâleh-is House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی بهنام در تبریز-Behnâm House
پاورپوینت،بررسی،خانه ی تاریخی،قدکى در تبریز،Qadaki House
پاورپوینت،بررسی،خانه ی،تاریخی،گنجه اى زاده در تبریز-Ganjeh-i-zâdeh House
پاورپوینت بررسی،خانه ی تاریخی، کوزه کنانى در تبریز-مشروطه-Kuzeh Konâni House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی رستگار در تبریز-Rastgâr House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی مجتهدى در تبریز-Mojtahedi House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی شربت اوغلى در تبریز-Sharbat Oghli House

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.