معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

دانلود پاورپوینت بررسی خانه چرمی اصفهان بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر

دانلود پاورپوینت بررسی خانه چرمی اصفهان بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر


تاریخ ایجاد 27/05/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 29 اسلاید   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 5765 kb  تعدادمشاهده  5


بخشی از مطلب
 
این بنا از خانه های اشرافی دوره قاجار محسوب می شود و دارای فضاهای متنوع و تز ئینات فراوان می باشد.حیاط مستطیل شکل خانه در سه جبهه شمالی ، شرقی و غربی خود با فضاهای متعددی احاطه شده که در این میان جبهه شمالی با ارتفاعی نزدیک به سه طبقه مهمترین بخش خانه را تشکیل می دهد.این جبهه شامل تالاری در میانه و چهار اتاق سه دری  در دو طبقه طرفین آن است.هر یک از اتاقهای سه دری در طبقه اول با سه در چوبی  ودر طبقه دوم به وسیله پنجره ارسی  به فضای تالار گشوده می شوند که در صورت باز بودن درها مجموعه این فضاها به یکدیگر پیوند خورده ،فضایی وسیع و یکپارچه را در طبقه دوم پدید می آورند.
تالار در انتهای خود یک فضای شاه نشین با دو ستون پر تزئین دارد و از ضلع مقابل با ارسی عریض نه دهانه ای به حیاط مشرف می شود.
دیوارها و سقف تالار پوشیده از تزئینات نقاشی،گچبری و آینه کاری ست و ارسی آن با ارتفاعی معادل دو طبقه دارای گره چینی چوبی و شیشه های رنگی زیبایی می باشد.
در زیرزمین این جبهه یک تالار و دو اتاق سه دری یک متر پایین تر از کف حیاط واقع شده اند.این فضاها ازاره های بلند کاشی فیروزه ای دارند و به وسیله پنجره های بزرگی از حیاط نور می گیرند.
حوضخانه مرتفع خانه در گوشه شمال شرقی آن نشسته ،در طبقات اول و دوم غرفه هایی پیرامون خود دارد.در طبقه اول ضلع شمالی حوضخانه یک اتاق پنج دری مشرف به آن قرار دارد.ردیف نورگیرهایی به ارتفاع یک طبقه بر فراز حوضخانه این فضارا روشن می کنند.این نورگیرها با شیشه های رنگی متعدد خود در حوض هشت گوش وسط حوضخانه تلالویی از نور و رنگ ایجاد کرده  و به این طریق فضایی دلنشین پدید می آورند.دیوارهای حوضخانه دارای تزیینات گچبری و نقاشی به سبک اروپایی می باشد.بام حوضخانه با شیب چهار طرفه خود حجم شاخصی در مجموعه بنا بوجود آورده است.
در جبهه شرقی خانه ،تالاری وسیع و طویل در میانه و دو اتاق سه دری در دو سوی آن قرار دارد.
شاه نشین این تالار به صورت اتاقی مجزا در آمده با دو اتاق دیگر در طرفین خودارتباط کامل یافته است.این دو اتاق نیز به نوبه خود با سه دری های این جبهه مرتبطند.
یک دیوار ستون دار فضاهای این جبهه را با حیاط پیوند می دهد.
جبهه غربی حیاط نیز نمایی مشابه جبهه شرقی دارد.ایوان های شرقی و غربی حیاط در میانه نما عقب نشسته و به این ترتیب بر محور فرعی حیاط تاکید کرده اند.
جبهه غربی شامل چهار اتاق است وبر خلاف معمول راهرویی در میانه آن قرار گرفته است.با توجه به فضاهای جبهه شرقی به نظر می رسد جبهه غربی نیز تالاری در میانه خود داشته و بعدها این تالار به دو اتاق و راهروی بین آن ها تبدیل شده است.
بخش عمده جبهه جنوبی دیواری ست که مشابه جبهه مقابل خود نماسازی شده و تنها دو اتاق سه دری به نام اتاق عکس  و اتاق اینه در دو انتهای این جبهه قرار گرفته اند.
اتاق اینه دارای تزئینات فراوان آینه کاری ،گچبری و نقاشی می باشد؛ولی اتاق عکس آسیب دیده واز تزئینات آن چیزی بر جای نمانده است.
آشپزخانه در گوشه جنوب غربی قرار دارد و از سه بخش شربت خانه ،فضای پخت و پز و انبار تشکیل شده است.
حیاط خانه با حوضی وسیع و صلیبی شکل در وسط و چهار باغچه اطراف آن صورتی مرکز گرا به خود گرفته است.
جداره های حیاط دارای ازاره های سنگی حجاری شده می باشند و قطعات کاشی و چوب های تزئینی به کار رفته در نماهای مختلف آن موجب ایجاد هماهنگی در کل حیاط شده است.
ورودی خانه در گوشه شمال غربی واقع شده و دارای سردر مجللی است که قوس نیم دایره ای بر فراز آن جلوه گری می کند.وجود این قوس موجب تمایز سردر این خانه از سایر خانه ها شده است.
مجموعه ورودی شامل هشتی و دالان هایی ست که یکی از آن ها به گوشه حیاط راه می یابد و دیگری به فضای اصطبل در شمال خانه منتهی می شود


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت بررسی خانه چرمی اصفهان بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر ,پلان ,نما مقاطع ,پرسپکتیو ,خانه چرمی اصفهان ,
مقالات مرتبط در این دسته
خانه سمائیان اصفهان، نقشه ها، برداشت تزئینات و جزئیات، تصاویر
پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری - خانه میرحسینی
پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه بروجردی ها
پاورپوینت شناخت تحلیل و بررسی خانه طباطبایی ها
دانلود پاورپوینت بررسی خانه رسولیان یزد بهمراه پلان ها و نما و پرسپکتیو و تصاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.