معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

معماری

معماری www.nbpars.ir 09128380245

دانلود پاورپوینت بررسی ساختمان سینگر تهران - دارای تصاویر - توضیحات و نقشه ها

دانلود پاورپوینت بررسی ساختمان سینگر تهران - دارای تصاویر - توضیحات و نقشه ها


تاریخ ایجاد 15/09/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 39 اسلاید غیر قابل ویرایش   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 25769 kb  تعدادمشاهده  5


دانلود پاورپوینت بررسی ساختمدانلود پاورپوینت بررسی ساختمان سینگر تهران - دارای تصاویر - توضیحات و نقشه ها
 
 
ساختمان سینگر در دوره پهلوی اول ساخته شد.همان روزگاری که همه‌چیز از جمله فرهنگ و هنر و معماری، دستخوش تغییر و تحول قرار گرفته بود.همان زمانی که کمپانی‌های بسیاری در ایران، شروع به فعالیت کردند که از آن جمله می‌توان به کمپانی سینگر که تولیدکننده انواع و اقسام چرخ و لوازم خیاطی بود اشاره کرد.
 
طرح ساختمان سینگر توسط نیکلای مارکوف روسی که دانش‌سرای عالی بهارستان و دبیرستان البرز را طراحی کرده بود، ریخته شد.او در ساخت بنا از سبک‌های رایج معماری ان روز اروپا بهره گرفت و نمونه‌ای نئوکلاسیک ارائه کرد؛ نمونه‌ای که یاداور معماری کلاسیک در اروپای قرن شانزده بود
معماری ساختمان سینگر در تهران، به‌گونه‌ای است که امکان مطالعه و پژوهش در زمینه تغییر و تحولات هنر معماری در اروپا را در اختیار دانش‌پژوهان قرار می‌دهد و از این‌جهت، سینگر را می‌توان بنایی منحصربه‌فرد در تهران به‌شمار آورد. بنایی با گنبد فیروزه‌ای که نگاه هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌کند.
 
سینگر دارای دو در ورودی است یک در به رفت و آمد خودروها اختصاص داشته و مسدود است؛ در اصلی هم در مرکز نمای شرقی قرار گرفته و رفت و آمد از آن در هم غیرممکن است.تنها از داخل حیاط می‌توان به داخل بنا قدم گذاشت. از طریق دو راه‌پله با کف‌پوش‌هایی از جنس موزاییک، در طرفین نمای غربی می‌توان همکف را پشت سر گذاشت و به طبقه اول راه یافت. آبخشی که اتاق‌های اداری ساختمان سینگر را در خود جای داده بوده است.
 
ساختمانی که در خیابان سعدی تهران، جاخوش کرده تا اواخر دهه 50، نمایندگی کمپانی سینگر در تهران بوده و محصولات این شرکت را در طبقه همکف خود به نمایش می‌گذاشته است. نمایشگاهی که اکنون جای خود را به چهار باب مغازه لوازم صنعتی داده است. 
 
ساختمان سینگر پس از انقلاب به بنایی متروکه تبدیل می‌شود تا این‌که اوایل دهه 60 به مالکان خصوصی واگذار و به دفتر و انبار تبدیل می‌شود. بنایی که به ظاهر از تزیینات معمول آثار تاریخی بهره‌ای نبرده است اما در بنای آن از سنگ تراورتن استفاده شده؛ نمایی که یادآور کلیسای مریم مقدس و سنت استپانوس است. و آجر و خشت که از اصیل‌ترین مصالح ایرانی هستند در ساخت آن به کار رفته است.کف بنا موزاییک است و در ساخت در و پنجره‌ها از چوب بهره گرفته شده است.
 
ساختمان سینگر به نظر آسیب ندیده است اما عوامل جوی و آلودگی هوا بر ان اثرات مخرب گذاشته و می‌گذارد. ضمن این‌که عبور خط مترو از نزدیکی ان موجب ایجاد ترک‌هایی ریز در این بنای منحصربه‌فرد در تهران شده است.
 
,...ان سینگر تهران - دارای تصاویر - توضیحات و نقشه ها


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت بررسی ساختمان سینگر تهران - دارای تصاویر - توضیحات و نقشه ها , , ,ساختمان سینگر در دوره پهلوی اول ساخته شد.همان روزگاری که همه‌چیز از جمله فرهنگ و هنر و معماری، دستخوش تغییر و تحول قرار گرفته بود.همان زمانی که کمپانی‌های بسیاری در ایران، شروع به فعالیت کردند که از آن جمله می‌توان به,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری عمارت عین الدوله
پروژه بررسی خانه های کاشان،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی عمارت معین التجار
پاورپوینت بررسی عمارت شهرداری تبریز
پروژه بررسی خانه محمدیه ،تدین سمنان ،پاورپوینت
پروژه تحلیل و بررسی عمارت عین الدوله،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی،عمارت کلاه فرنگی،عشرت آباد تهران
پاورپوینت بررسی خانه کلانترى تبریز-Kalântari House
پاورپوینت بررسی خانه علوى تبریز-موزه سفال- Alavi House
پاورپوینت بررسی خانه حاج شیخ-در تبریز-Hâj Sheikh House
پاورپوینت بررسی خانه ساوجبلاغى ها-در تبریز-Sâvojbolâghis House
پاورپوینت بررسی خانه تاریخی نیشابورى-مهد قرآن -در تبریز-Nishâburi House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی لاله ایی ها تبریز-Lâleh-is House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی بهنام در تبریز-Behnâm House
پاورپوینت،بررسی،خانه ی تاریخی،قدکى در تبریز،Qadaki House
پاورپوینت،بررسی،خانه ی،تاریخی،گنجه اى زاده در تبریز-Ganjeh-i-zâdeh House
پاورپوینت بررسی،خانه ی تاریخی، کوزه کنانى در تبریز-مشروطه-Kuzeh Konâni House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی رستگار در تبریز-Rastgâr House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی مجتهدى در تبریز-Mojtahedi House
پاورپوینت بررسی خانه ی تاریخی شربت اوغلى در تبریز-Sharbat Oghli House

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.